Allt annat än feststämning

Alltså vad är det med oss och sjukdomar? Nu har vi åkt på nåt skit igen. Eller stackars L verkar ju inte ens ha tillfrisknat från den första förkylningen för 3 veckor sen. Nu är det jag och C som hostar och har febertoppar. Gaaah jag blir galen. Vill inte vara sjuk IGEN.

Vi har ändå lyckats haft en okej dag även om min energi har varit lika med noll. Piggast av alla är A – och det är väl tur att nån är frisk. Samtidigt som det även gör det lite knepigt när ett barn behöver vara hemma och ta det lugnt och det andra barnet har all energi i världen. Det är nästan så jag funderar på om jag borde ta L till doktorn på måndag om han inte bättre då. Fast jag vet inte vad dom kan göra förutom antibiotika då och det undviker jag helst om det går.

Nä jag gissar att det är VILA som behövs och att försöka hålla honom inomhus. Häromdagen när jag hämtade på förskolan så sprang han omkring ute i bara t-shirt och utan mössa eller hatt och det var bara 10 – 11 grader ute. Dåligt av förskolelärarna att inte se till att barnen är ordentligt påklädda tycker jag, samtidigt så är det ju upp till oss föräldrar att hålla dom hemma när dom är hängiga. Men L hade redan varit hemma en hel vecka och hade bara lite rethosta kvar. Efter den dagen blev han sämre igen!

Det har varit helt underbart väder idag, men jag har mest svettats och inte kunnat njuta så värst mycket alls. Men dessa foton stannade jag till och knäppte idag medan barnen sov i bilen. L sover aldrig under dagarna annars men idag behövde han det.

Förhoppningsvis vaknar vi piggare imorgon. Nu ska jag och C kolla på film och äta lite fredagsgodis. Om bara barnen somnar….

 IMG_1401

IMG_1384

Kommentera

