After Party Depp

Jag sitter här med en lite olustig känsla i magen efter kalaset. Jag kan inte sätta fingret på exakt varför men jag tror att det är en känsla av tomhet då jag vet att S och barnen snart inte bor här i Queenstown längre. Nästa måndag flyger dom till Auckland på en enkelbiljett… 😦

Jag hade ingen aning om att S:s ex-man skulle vara på kalaset men det var han och det gjorde sitt till att stämningen blev tryckt. Samt att ännu ett par var där som jag vet har det tufft… Det var med andra ord mycket dåliga energier i ett litet rum och jag är så himla känslig för sånt. Känner direkt när saker inte är som dom ska mellan människor och jag blir så himla obekväm. Och sen hänger den där olust-känslan kvar i mej.

Jag måste försöka tänka att jag inte ska ta på mej andras problem och nästan snudd på känna att jag vill/borde lösa dem! Men jag vill ju inte för den skull bli självisk och förlora min ödmjukhet – nä det är en del av mej. Jag vill kunna bry och ge i stunden men bli bättre på att sen kunna lägga andras problem åt sidan och fokusera på mitt liv. Det tjänar ju inget till att gå och må dåligt över sådant jag inte kan påverka.

Barnen hade iaf roligt, det är huvudsaken!

    

Kommentera

