Muscle Day

Jag hade ställt in mej på ännu en tuff lämning av L men idag gick det toppen! Åh ni anar inte hur lycklig jag blir över att kunna lämna en nöjd och glad L. Jag kan vara en tuff mamma, när det gäller regler osv och vad som är rätt och fel. Men är det nåt som gör mej till den blödigaste mamman ever så är det att behöva lämna mitt barn i en situation där dom är osäkra, ledsna och tydligt visar att dom vill ha mej där. Det känns som jag begår det värsta sveket nånsin. Därför har lämningarna på förskolan varit så otroligt jobbiga, för både mej och L. Och C såklart men det är oftast jag som lämnar. Samtidigt så vet jag att jag inte gör L en tjänst om jag skulle ta med honom hem igen eller låta bli att åka till förskolan alls…

Jag menar, snart börjar han skolan och då är det 5 dagar i veckan som gäller och det kommer inte finnas nån pedagog/lärare där som tar emot och sysselsätter L (eller håller i honom!) så att jag kan åka därifrån. Fy. Jag ser inte fram emot skolstarten.

Nånstans hoppas jag att det kommer att bli annorlunda. Jag tror att skolformatet på ett sätt kan passa L bättre då det är mer strukturerat och alla gör samma sak. Då slipper han känna sej så vilsen när han kommer dit på morgonen, och när det sen blir rast så lär han ha så mycket spring i benen att han rusar ut på skolgården med de andra barnen utan att tänka så mycket på vad han ska göra och vilka han ska leka med. Han är en liten ”thinker” vår kille. Försiktig och lite tillbakadragen till en början innan han känner sej trygg i en grupp, sen tar han mer plats! Precis som jag och C…. Jag känner igen mej så mycket i L, därför gör det extra ont att se honom ledsen. Jag kan sätta mej in i EXAKT hur han känner.

Ska bli spännande att se hur A kommer att ta det med starten på förskolan. Jag funderar på att skriva in henne lagom tills vi kommer tillbaka från Sverige. Då kommer nämligen C har fullt upp hela dagarna med husbygget och om jag vill fortsätta instruera mina Boot Camps (vilket jag vill!) så skulle det passa väldigt bra att lämna A ett par morgnar i veckan på förskolan. Plus att jag lättare kan hjälpa till att måla och tapetsera när det blir dags för det, vi kommer göra så mycket jobb vi kan själva även den här gången.

Efter att vi lämnat L på förskolan åkte jag och A iväg till Mini Muscle, något hon älskar! Efter en 45 minuters lek, hopp och dans så var det min tur att köra ett träningspass (efter att jag lämnat A hemma med C). Och gissa vad, jag skaffade medlemskap på ett GYM idag!! Det är ett 24/7 gym (öppet dygnet runt) som även har gruppträningsklasser och allt för 69 dollar i månaden. Det tyckte jag var helt överkomligt, och nu har jag knappast nån ursäkt att inte hinna till gymet. Det ligger även precis intill L:s förskola och shoppingcentrat där vi handlar mat så det är smidigt på många sätt.

Mitt mål är att bygga på mej mera muskler, framför allt armar och axlar. Jag hängde ju på gymmet så gott som vareviga dag (nära på iaf) och lyfte vikter innan barnen kom – såpass att jag faktiskt tröttnade på hela gymmiljön. Och med två graviditeter på ganska så kort tid så försvann både lust och tid att åka till ett gym och träna. Men nu har jag börjat känna ett sug igen efter att lyfta tyngre! Jag har inte bestämt exakt hur jag ska lägga upp det än men då Skyline snart stänger och det blir mindre cykling så hoppas jag kunna få in minst två pass på gymmet istället och en yogaklass per vecka. Sen har jag ju mina två Boot Camp klasser också förstås… Kanske är jag optimistisk nu? Vi får väl se hur det går. Jag vet iaf att jag kommer ha grym träningsvärk imorgon! Fortsättning följer…. 🙂

      

2 reaktioner till “Muscle Day

  1. Oj vad jag relaterar till detta med jobbiga lämningar! Fruktansvärt i perioder. Min O är precis som L; försiktig, lite avvaktande först men sedan trivs han som fisken i vattnet när han är trygg. Jag bävar också inför byte av skola.. Fast det kanske egentligen kan vara något bra för dessa ungar som hade en tuff tid (iaf delvis) på förskolan? Nya rutiner, nya lärare och nya barn? Jag håller alla tummar att det kommer gå jättebra för L med skolstarten! Kram!

    1. Hej Malin! Tack snälla för din kommentar. Ledsen att jag inte svarat tidigare. Våra barn låter väldigt lika! Jag hoppas verkligen att det kommer bli bättre när skolan börjar, chans att börja om helt på nytt liksom (men jag är inte alls säker). Hoppas det går bra för er också! Många kramar

Kommentera

