Our Saturday

Vi har njutit av underbart höstväder idag! Efter ett par veckor med sjukdom och ruskväder så är det extra härligt att äntligen kunna vara ute och ta vara på dagarna. Det har vi verkligen gjort idag. Efter en lugn morgon hemma när vi hängde i pyjamas lite extra länge och passade på att baka en supergod mjuk kaka tillsammans (sök på Roy Fares Blondies) så tog jag med barnen ut på en promenad i solskenet. Vi parkerade bilen vid Frankton Bay och så gick vi längs vattnet upp mot L:s (framtida) skola. Det var så galet vackra färger att jag nästan inte kunde sluta fota, men hade tyvärr bara mobilen med mej. Eller det kanske var tur vid närmre eftertanke, barnen var otåliga så det räckte.

Vårt mål var skolans lekplats där barnen älskar att leka. Efter en stund så slöt C upp, som hade varit och cyklat DH under morgonen och han hade med sej sushi som vi åt i solen på en bänk! Underbart att kunna äta lunch ute så här års 🙂

Sen var det min tur att sticka iväg och cykla med några vänner. Vi cyklade 4 runs tror jag det blev och avslutade sen med en cider och hot chips på LoneStar. En tradition inom cykelgänget som jag aldrig riktigt vant mej med… Men idag hängde jag på för att vara lite social. Och visst, vi hade supertrevligt men att hälla i sej en stor cider efter en timmes cykling. Nä, min kropp skulle nog hellre velat haft en matig smoothie faktiskt. Men det fanns knappast på menyn!

Nu har barnen somnat och jag och C ska kolla på film, jag ska bara fixa te först och se vad jag kan hitta för nåt gott i skafferiet 🙂

Hoppas ni haft/får en fin lördag beroende på var i världen ni befinner er!


IMG_0073

Kommentera

