En bitch till fru

Idag har jag varit en hemsk fru. Jag har varit så jäkla sur på C. Han har fått tagit all min frustration som egentligen beror på andra saker. Jag har helt ärligt varit en riktig bitch! Det är inte likt mej… Jag är oftast den som försöker att lyfta och pigga upp när C är stressad eller låg. Men nu var det väl min tur att ha en sån där dag.

Jag har åtminstone varit en bra mamma och inte tappat tålamodet när det gäller barnen, det är ju alltid något. Bättre att C får sej en skopa och att jag kan be om ursäkt och förklara mej efteråt.

Jag sa hejdå till Sarah ikväll, åkte till hennes hotell där hon och hennes mamma och barnen sover sista natten i Queenstown. Jag hade med mej en flaska bubbles och chokladpraliner som jag tyckte att hon och hennes mamma verkligen förtjänar efter den här veckan när dom slitit med att packa och flyttstäda. Imorgon bär det av till Auckland för dem. Jag höll mej från att börja gråta när jag var där, S är ju så lycklig över att äntligen få åka ”hem” med sina barn och jag är såklart glad för hennes skull. Men i bilen hem grät jag… Jag kommer verkligen sakna henne och hennes fina barn!

Några bilder från i förmiddags när jag och ungarna väntade på att Tracy och hennes barn skulle dyka upp för en playdate. Sen blev vi hembjudna till dem på morning tea. Så dagen har haft sina ljuspunkter trots allt…

Kommentera

