1-2-3-4!

FullSizeRender-13

FullSizeRender-14
  
Vår lilla hopp-tjej imorse på SITE. Ska jag vara ärlig så är jag inte så förtjust i att gå på dessa gruppaktiviteter för föräldrar och barn. Jag vet inte om det är Queenstown särskilt (en del säger det) eller Nya Zeeland i överlag men jag det är svårt att få riktiga vänner här. NZ tjejer är supersvåra att få kontakt med tycker jag… Har ledsnat på att alltid vara vänlig och öppen men knappt få något gensvar så nu håller jag mej nästan hellre för mej själv. Orkar inte försöka söka kontakt med andra mammor när dom är så slutna och bara verkar vilja prata med vissa.

Idag kom som tur var C och gjorde oss sällskap. Vi stannade i 45 minuter och A hoppade non-stop så hon var (precis som oss) redo att åka efter det. Vi åkte och fikade tillsammans på Tin Goose innan det var dags för mej att köra vidare in till stan och leda Boot Camp. Men tillbaka till det här med vänner, jag är ändå väldigt tacksam över de vänner jag har. Både i Sverige och här. Man får hålla i hårt i ”the ones that matter” helt enkelt.

Nu har klockan hunnit bli läggdags för L, jag funderar på att åka till gymmet när båda barnen somnat men jag lovar inget… Jag är förmodligen inte så träningssugen när barnen väl somnat. Men det vore skönt! Får se hur jag gör.

2 reaktioner till “1-2-3-4!

  1. Känner igen det där en del. Även här i Sverige. I början när dottern var liten så kände jag nästan prestationsångest över att behöva gå på diverse barn och förälderaktivitet. Men jag trivdes sällan och kände typ alltid att jag inte passade in. Nu förtiden gör vi sällan sådana aktiviteter. Umgås hellre med min familj och några vänner som jag har haft länge. Vet inte om det är jag som är udda men jag känner ofta att en del sammankomster är slöseri med det, jag trivs inte med att småprata om tråkiga saker i all oändlighet med folk man ändå inte delar några intressanen med.

    1. Så himla sant! Jag känner också att det är slöseri med tid och energi att kallprata med folk (andra mammor) jag vet att jag ändå aldrig kommer bli nära vän med. Försökte verkligen förr, bytte nummer hit och dit och föreslog fika/play dates mm men nu har jag varken tid eller lust längre. Dom aktiviteter jag fortfarande går på gör jag verkligen bara för barnens skull. Deras glädje gör det värt att lida lite i en timme 😉

Kommentera

