Boyfriend Jeans -check!

Äntligen hittade jag ett par som jag ÄLSKAR! Efter att ha sprungit runt hela Queenstown (rätt snabbt gjort) och länsat halva internet (nåja) efter det perfekta paret loose fit jeans så hittade jag dom: G-Star Raw ARC. Dom känns som att ha på sej mjukisbyxor, så grymt bekväma. Dessa kommer jag kunna flyga i när vi åker hem till Sverige!

Jeansen är smala i bensluten vilket var ett måste för mej, annars skulle det se ut som jag snott C:s byxor på riktigt. När jag kollar på bilderna så inser jag att loose fit kanske inte är det mest smickrande jag kan ha på mej, jag passar nog bättre i skinny jeans när jag får lite former men vad fasen. Ibland måste bekvämlighet gå före! Nu har jag äntligen nånting skönt att ha på mej när jag tar med barnen ut till lekplatser etc utan att för den skull se ut som jag just klivit ur sängen 🙂 Är så nöjd!

Jag rekommenderar att gå ner en storlek, i vanliga fall har jag 27:34 i jeans men dessa är 26:32. Och frågan är om jag inte hade kunnat gå ner ännu en storlek men då är väl risken att det hade sett ut som ett par illasittande tighta jeans. Jag blev så kär i dessa brallor att jag beställde ytterligare ett par i en ljusare tvätt utan rips.

Jag längtar efter att kunna kombinera jeansen (lätt uppvikta) med sandaler och ett fint linne i sommar!

FullSizeRender-15FullSizeRender-16 FullSizeRender-18 FullSizeRender-19

4 reaktioner till “Boyfriend Jeans -check!

  1. Men såå fine! Synes det kan være vanskelig å finne bra jeans modeller, særlig boyfriend jeans. Har du forresten noen bra tips på fine skinny jeans?

    Og tusen takk for en kjempefin og inspirerende blogg, har fulgt en stund. Bodde i Queenstown noen måneder og synes det er kul å få et lite glimt av livet der gjennom din blogg. 🙂

    1. Hej Anna! Kul att du bott i QT och hittat min blogg – hoppas du hänger kvar 🙂 HM har en jeans modell som jag älskar, märket är &DENIM och modellen heter SKINNY LOW WAIST (artikel no CN165/68A). Dom är nog faktiskt de bästa skinny jeansen jag ägt, stretchiga och sköna utan att tappa formen! Lycka till 🙂

  2. Väldigt snygga! Passar dig perfekt ju! 🙂
    Ville också säga som tips, vet inte om du är likadan, jag kanske är ett extremfall. Men jag har ett par supersköna boyfriend jeans som jag flög ner med förra året från Sverige till Oz, för jag tänkte att de var så bekväma och att jag då slapp ha på mig mysbyxor. Men det fick jag bittert ångra. Jag har aldrig varit med om liknande men den flygningen så svullnade mina vader upp något enormt! Och jeansen blev så jäkla tajta haha! Jag har aldrig varit så obekväm i mitt liv. Kunde inte sova på hela flighten för det kändes som att jag inte kunde röra mig. Det är bra att tänka på om du lätt svullnar lite under långa flygresor som jag. Jag tror att jag för evigt kommer flyga i leggings efter den hemska resan 😉 haha. Kram

    1. Tack snälla du för komplimangen! Tack även för varningen, det kan ju verkligen tålas att tänka på… Kommer absolut stoppa ned ett par leggins eller fladder-byxor i handbagaget för säkerhets skull, det du vad med om låter hemskt! Finns inget värre än att ha obekväma kläder när man flyger långt, det är obekvämt så det räcker ändå…. Kramar

Lämna en kommentar