Sunday Ride with my boy

Efter gårdagens storstädning ville jag ut i friska luften innan det var dags att åka och handla. Först tänkte jag lämna barnen hemma med C och sticka upp för en snabb hike upp QT Hill men istället bestämde jag mej för att ta med mej L ut till 7Mile. Något jag är glad att jag gjorde! Vi hade hur mysigt som helst, och L är bara för grym på sin BMX. Jag måste nästan nypa mej i armen ibland för att fatta att det här är samma lilla kille som jag gick och sköt framför mej i barnvagnen för inte så många år sen. Nu är vi ute och cyklar tillsammans!

Vi cyklade förbi några flamsiga tweenies, jag tippar på att dom var i 10-11 årsåldern. Två tjejer med all den rätta utrustningen och fulldämpade cyklar. Bara det att dom verkade vilja göra allt annat än just cykla! Dom ropade, tjoade, fnittrade och var allmänt fjantiga. Ingenstans kom dom heller. Jag har aldrig varit nån sån där fnitter-tjej så jag har nog extra svårt att förstå… Fast visst minns jag hur jag och min bästa kompis fick skrattanfall ibland på lektionstid, och hade väldigt svårt att hålla oss för skratt. Men att hålla på och ropa efter andra och kalla dem olika grejer, nä det gjorde jag inte.

Hursomhelst, jag och L tog oss förbi flams-tjejerna och deras mamma och fortsatte sen mot toppen. Det är så kul att se hur L verkligen brinner för cyklingen, det är knappast att vi behöver tjata på honom att följa med. Tvärtom, det är typ omöjligt att åka utan honom om cykling är inblandat. Men vem vet, kanske förändras det en dag och han blir en tjurig tonåring som hellre vill sitta på sitt rum och lyssna på hårdrock istället för att vara ute och cykla! Men just nu är det väldigt svårt att föreställa sej….

IMG_0571IMG_0583

Kommentera

