CUPCAKE KIND OF DAY

Vilken dag. Trötta griniga föräldrar och gnälliga barn. Efter att alla familjemedlemmar lyckats bli osams med varann minst en gång så tyckte jag att det var dags att vi vände på dagen och gjorde eftermiddagen till något bra. Och en box med cupcakes hjälpte helt klart till! Nu ligger jag på sängen bredvid L under en filt medan regnet smattrar mot rutan. Ganska mysigt. Egentligen borde jag laga middag men jag har verkligen ingen lust. Ikväll får det bli soppa och smörgåsar!

C pratar om att vi borde åka upp till Christchurch i helgen och lämna Dodgen på aktion samt kolla på grejer till huset men jag vet inte om jag pallar… Känns som om det är det perfekta receptet på ännu mera tjafs. Och det har jag haft tillräckligt av i veckan. Är så himla trött på att barn som bråkar och att höra min egen röst säga samma saker om och om igen….  5 timmar i bil enkel väg är inte vad jag är sugen på. För att inte tala om att försöka enas med C när det kommer till färgval och material till huset. Och sen har jag och barnen saker inplanerat hela helgen.

Nä. C får nog åka själv och sen flyga tillbaka eller nåt. Om han inte kan tänka sej att vänta tills nästa helg… Då kanske jag samlat lite kraft igen!

  

Kommentera

