Arg som ett bi

Japp det är jag ikväll. Är så HIMLA less på att det alltid är jag som förväntas ta hand om barnen och C kan åka iväg på både det ena och det andra bäst han vill. Eller alltså jag tycker verkligen inte att det är okej men ändå så blir det så gång på gång… Som idag tex. Jag fick visserligen möjlighet att åka iväg på yoga imorse vilket jag är tacksam över men vi pratar om EN timme. Under tiden så var barnen hemma med C (och klättrade på väggarna), sen när jag kom hem fixade jag lunch åt oss medan C åkte iväg för att hämta en kompis på flygplatsen. En halvtimme senare kommer dom tillbaka och då har dom bestämt att dom ska åka till Cromwell och köra motocross. Det är en heldagsaktivitet kan jag ju avslöja. L blev helt ifrån sej och så jäkla ledsen över att han inte fick följa med. Som tur var kunde jag ta med barnen och åka hem till T för en playdate, men det kunde ändå inte jämföras med att få köra motox tyckte L. Helt förståeligt.

C fick dåligt samvete när han hörde att L gråtit i en halvtimme och smsade mej och sa att han kände sej jättedum. Bra kände jag men jag svarade ändå att ”gör inte det, vi åker över hela familjen en annan dag men LOVA att du kommer hem i tid till middag och att detta inte blir nån heldag och kvälls-aktivitet”. Det lovade han. Men självklart bryts löftet, C kommer hem efter 5 timmar och säger att grabbarna planerat en utekväll med middag och drinkar. Säger att han inte kommer gå ifall det gör mej jättearg men vid det här laget är det för sent. Jag är redan jättearg. Plus att jag ser på honom att han bestämt sej, så jag säger att det är lika bra att han åker med en gång för jag vill inte se honom mer (ikväll).

Jag hade stannat på vägen hem från T och speciellt köpt hem räkor och vin för att fixa en mysig lördagsmiddag. En middag jag och barnen åt själva…. Jag är så jävla arg, besviken och less på att alltid bli lämnad hemma för att ta hand om barnen. Nä nu har jag fan fått nog. Saknar mina vänner och mitt liv i Sverige. Okej att typ alla har fått barn men i Sverige är det iaf mera jämställt mellan män och kvinnor. Grrrrr jag kokar av ilska.

 IMG_0805

3 reaktioner till “Arg som ett bi

  1. FULLT FÖRSTÅELIGT. Ibland vill man bars strypa dem. Man undrar om de skulle överleva en vecka i våra kläder ärligt talat.. Bara för att en annan kanske föredrar en myskväll hemma så innebär inte det att man inte MÅSTE få egentid. Tummen ner för våra män (ibland). Jag tycker du ska 1) beställa något j..igt dyrt o fint till dig själv och 2) boka in en weekend-endmed en vän inom en månad som plåster på såren. STOR KRAM

    1. Tack Jossan! Det var precis vad jag behövde höra… Jag väntar faktiskt på både skor och kläder som jag shoppat online, har haft lite dåligt samvete för det men inte längre!! Och en weekend away låter väldigt lockande… Ska helt klart höra efter bland vänner om nån är sugen att hänga på. Annars tar jag en spa dag själv 🙂 Hoppas du får en bra helg! Tack igen för peppen! Många kramar

  2. Helt rätt Emma. Jag shoppade ett (lite för dyrt) smycke till mig själv sist det dök upp ett ”hoppsan-det-blev-visst-en-helkväll-med-grabbarna” tillfälle. Och jag hade inte heller dåligt samvete! Och ja, lite barnsliga är vi men fasen – vad är inte grabbarna då?? Neej, jag röstar för weekend eller som du skrev – SPA (med MASSOR av härliga behandlingar) 😈😘

Kommentera

