Exponering av barn i bloggar

Min kommentar på Elaines blogg under det här inlägget verkar ha lockat många nya besökare hit. Inlägget handlade om att visa sina barns ansikten eller inte på sociala medier. Ett väldigt intressant ämne som jag ställer mej lite delad till. Har man som Elaine eller Blondinbella flera hundra tusentals läsare så kan jag helt klart förstå valet att inte visa barnens ansikten. Men min lilla blogg är ju inte direkt STOR. Fast samtidigt, när bilderna väl är publicerade finns dom ju där ute i cyber-rymden för alltid. Såväl som den text man skriver. Helt klart lite skrämmande när jag börjar tänka på det.

Men jag publicerar knappast bilder av mina barn hux flux utan att tänka efter först. Jag skulle aldrig drömma om att publicera en bild när dom inte är påklädda eller när dom gråter tex. Likaväl som jag inte heller skulle skriva ingående om deras pott-träning eller andra rutiner. Så på så sätt värnar jag ändå om deras integritet tycker jag.

Även om dom figurerar en hel del i bloggen just nu så kan det säkert vara annorlunda om ett par år. Ju äldre barnen blir desto försiktigare är jag med att exponera dom för mycket. Men samtidigt kan jag läsa stora bloggar som tex Anine Bings och tycka att det är mysigt och liksom personligt när hon publicerar bilder på sina (otroligt söta!) barn då och då.  Så det är inte en helt lätt fråga. På Facebook publicerar jag jättesällan bilder på barnen, just för att jag tycker spridningen verkar vara så utbredd där. Hur gör ni?

 IMG_0823

Kanske blir det fler såna här bilder i fortsättningen… Gör det stor skillnad på en bloggs känsla tycker ni?

Kommentera

