House Inspiration

Det enda vi pratar (bråkar) om här hemma just nu är hus-design, golv, splash backs och köksbänkar. Jösses alltså vilket jobb det är att designa och bygga ett nytt hus. Ett väldigt roligt sådant visserligen men stundtals även förvirrande och rent utav utmattande!

Några av våra vänner har just köpt en tomt bara några hundra meter bort från vår tomt ute i Jacks Point så vi har en väldigt massa gemensamt att prata om när vi ses. Jag och A (inte lilla A utan min vän alltså) pratar om att flyga upp till Christchurch om en dryg vecka och titta på kakel, golv och inredning.

Det skulle bli lite som en kombinerad jobb- och minisemester för mej! Att lämna barnen hemma och flyga iväg själv för 1-2 nätter är precis vad jag skulle behöva känner jag.

Nedan är lite inspirationsbilder som jag sparat ner i en folder. Vi vill ha mycket naturliga element även i det här huset; med trä, sten och schist och med en vit bas. Det ska vara ljust och fräscht men även varmt och välkomnande, något jag tror att jag kan uppnå om jag lyckas kombinera alla element rätt.

 898469-1_lp

6d2794035bc4833cd2514dbe437910bd

7035849755e02a776b5d2647018434fc

Bildkälla: Houzz.com, Pinterest.com

En reaktion till “House Inspiration

  1. Oj Emma rent rofyllt och helande.. Så snyggt!!! O önskar verkligen dig ngr inspirerande dagar i lugn o ro, och viktigt när ni nu ska skapa ngt alldeles eget hem….Kram mamma

Kommentera

