Pilates

Idag har jag försökt att komma iväg till gymmet hela dagen utan att lyckas. Vi har nämligen haft fullt upp med att röja undan här hemma inför Sverige-resan och uthyrning av vårt hus. Imorgon kommer en familj och ska titta på vårt hus, jag hoppas verkligen att dom gillar det och vill bo här under tiden vi är borta. Det är ju en lite konstig tidsperiod, inte ens 3 månader men det är brist på hyresbostäder i Queenstown så jag tror faktiskt inte att vi kommer ha några problem med att hitta hyresgäster.

Iallafall, när vi hade städat klart, middagen var gjord och uppäten och barnen badade så pussade jag barnen och C hejdå och körde iväg! Så himla skönt att helt slippa nattningen en kväll. Jag gick på pilates, något jag inte testat sedan jag gjorde min PT-kurs i Australien. Från den tiden minns jag att jag tyckte det var ganska trist och enformigt men idag blev jag positivt överraskad. Det var min favorit-instruktör som vanligtvis leder yoga som höll i klassen så kanske var det därför som jag gillade det så mycket. Hursomhelst var det en tuff och utmanande klass, och jag lär garanterat känna av magmusklerna imorgon!

Appropå det så är det dags att börja titta på vad jag ska instruera imorgon. Kommer nog att låna några pilates moves tror jag 🙂

IMG_0796

Solnedgång för några kvällar sen… Med den bilden säger jag godnatt!

Kommentera

