First Hike

…in a long time! Jag är som vanligt otålig och kunde inte vänta längre… Jag har inte varit uppe i bergen på hur länge som helst. Det gick toppen på vägen upp men på vägen ned måste jag erkänna att jag kände av knäet en del. Jag sprang iaf inte ner som jag vanligtvis brukar göra.

Det finns inget som ger mej ett sånt lugn som att få andas in frisk bergsluft. Lite som en promenad längs havet, det är precis lika härligt. Men här i Queenstown är det bergen som gäller!

Nu ska jag lägga upp benen i soffan, dricka te och kolla på film med C. Trevlig lördag önskar jag er!

Det var lite som att promenera mellan två årstider, ju högre upp jag kom desto mer vinter blev det. Snö och frost på backen och en istäckt sjö mötte mej på toppen. Sista biten däremot, innan jag var nere vid bilen, bjöd fortfarande på vackra höstfärger!

  

  

  

  

Kommentera

