Den eviga oron


 

Den eviga oron som en känner som förälder kan verkligen få mej att tveka inför fler barn. Två känns alldeles tillräckligt övermäktigt vissa gånger! 

Är det inte barnens skolgång, uppbyggnad av självkänsla, framtida tonårsproblem eller om dom får i sej tillräckligt med frukt och grönsaker jag funderar över så är det olyckor eller sjukdom! Och då ser jag mej ändå som en rätt avslappnad föräldrar som gör allt från att cykla downhill med L till att på egen hand resa tvärs över jorden med båda ungarna. Så ska väl inte säga att oron hindrar mej i vardagen men det finns inget jag mår sämre av än att se mitt barn må dåligt. Då blir jag sjuk av oro! 

Vi får se hur den här natten går… A har precis fått en dos av inhalatorn och har äntligen kommit till ro. Innan låg hon och sparkade i sängen för att hon hade så svårt att andas. Jag lider så med henne… Hoppas verkligen att det vänder snart!

2 reaktioner till “Den eviga oron

  1. Ja det är lätt att tankarna spinner iväg när man börjar oroa sig, även om det först bara var något litet. Känner så väl igen oron för att något kanske skulle gå fel om man satsar på en trea, som att man utmanar ödet på något sätt.. Min minsting är ju bara 16 mån ännu så jag avvaktar lite ännu men då jag närmar mig de 35 känner jag mig ändå lite stressad att åldern ska ställa till det. Men jag försöker njuta i nuet så mycket det går, men kommer med jämna mellanrum in i faser då jag tänker mycket på framtiden..

    Men nu till det viktigaste! Hoppas din A fick en lugn natt och att hon redan idag är piggare. Stackars liten som blivit så dålig

    1. Ja eller hur. Jag hörde nyligen om bekantas bekanta fjärde barn som föddes med Downs Syndrom. Dom hade ingen aning förrän barnet föddes. Prata om att livet förändrades för dem… Man kan verkligen inte ta något för givet. Samtidigt så kan man ju inte heller leva livet i rädsla och ta beslut baserat på att en oro att något ska gå fel. Så svårt det där…

      A är tack och lov bättre! Kram

Kommentera

