Många såna här….

…blir det idag. Ja kaffe alltså! Efter tre dygn med väldigt begränsad sömn börjar jag känna mej som i en bubbla. Ja sådär som en blir när en har en bebis hemma. Seg i både kropp och huvud.

Pallrade mej ändå iväg till yoga vid 10. Att komma utanför hemmets 4 väggar var precis vad jag behövde, jag visste att jag ändå inte skulle få nån vila hemma. Vet inte om det var min trötthet eller att yogan faktiskt var mycket svårare än vanligt, men jag fick en känsla av att vilja ge upp och gå hem. Blev skitsur och kände att den här jäkla posen är fan omöjlig och jag kommer aldrig bli en riktig yogi. Jag är inte skapt för det helt enkelt med mina långa ben och korta överkropp, bådadera oflexibla och stela.

Jag har inte känt så på många år, känslan att vara sämst på en träningsform. Sist var nog på nån dansklass på ett gym som jag testade i hopp om att jag skulle hänga med okej trots min obefintliga koordination och taktkänsla. Eller på skolidrotten när jag alltid kände mej så himla klumpig när det kom till alla tjejers favorit; hoppa trampolin. Bollkänsla har jag inte heller nån om jag ska fortsätta att lista grejer jag är dålig på…

Men tillbaka till yogan. Resten av klassen gick bättre, jag lyckades tom med en tripod och head stand utan att ramla och bryta nacken 😉 Även om jag för ett ögonblick allvarligt övervägde att aldrig mer gå tillbaka till samma yogaklass så är det ju som med allt annat; bara att öva öva öva om du vill bli bättre! Eller så kan man göra det lätt för sej och aldrig utmana sej själv och gå utanför sin comfort zone. Men då kommer du ju heller inte att bli bättre! Ibland kan det nog var bra att känna sej lite dålig, vända besvikelsen till jävlar anamma och bestämma sej för att nästa gång överträffa sej själv 🙂

Kommentera

