Brejk från sjukstugan…

…här hemma behövde jag verkligen igår så jag stack iväg och cyklade ett par varv ute i 7Mile med två andra tjejer. Jag brukar väldigt sällan jämföra mej när det gäller ytliga grejer men jag skämdes nästan när jag dök upp med min gamla skruttiga cykel som jag haft i 7 år. Medan dom andra tjejerna kom på sina fulldämpade flera tusen dollar cyklar och med den allra nyaste utrustningen. Själv hade jag hade ett par trasiga gympadojor och tights. Jag kände mej inte så cool direkt… ha ha.

Fast trots ”ocoola grejer” så hängde jag med bra, okej att det skumpade rejält i nedförsbackarna och att jag hördes lång väg men uppför var det inte nån större skillnad! Fast när tjejerna i slutet valde att cykla en ny led med massa branta stup och hala stenar så insåg jag mina begränsningar, kände att jag varken hade rätt cykel och så var jag rädd att göra illa mitt knä igen.

Så då tackade jag för mej och valde en lättare led där jag kunde cykla snabbt ner till bilen. Sen körde jag in till stan och mötte upp mina tre älsklingar för lunch på Novotel. Efter lunchen köpte vi med oss cupcakes hem så vi festade loss på! En bra söndag med andra ord 🙂

 FullSizeRender-27

FullSizeRender-28

Kommentera

