Ice-Skating

Idag var vår sista hyfsat softa dag innan allvaret med packandet och undanröjande hemma i huset börjar. Jag och barnen träffade D och R för ice-skating och varm choklad i ishallen i Queenstown. Det var första gången L stod på ett par skridskor och jag är så imponerad över L:s kämparglöd och goda humör. Inte alls som pappa och mamma sin som vill vara bäst direkt och annars blir rätt sura (även om dom försöker dölja det). Tack för det! L:s attityd är mycket bättre.

Ishallen hade små pingviner och sälar som barnen kunde åka med/på vilket var toppen. Kan ju erkänna att även jag kände mej tryggast med en pingvin ha ha. Det var en aning vingligt efter att inte ha åkt skridskor på så många år… Jag var aldrig nån vidare skridsko-fan som liten. Minns mest att det var kallt, skridskorna var trånga och obekväma och det gjorde jäkligt ont att ramla. Den varma chokladen och fikan efteråt var nog faktiskt det enda jag gillade.

Hursomhelst, är jag villig att låta mina barn bilda sej en egen uppfattning! Och ja, det verkade ju mest varit positivt. A tröttnade dock efter en sisådär 7-8 varv på sälen. Helt förståeligt. När vi hade druckit upp vår varma choklad, så mötte vi upp C och åt indiskt inne i stan. Perfekt en sån här isande kall kväll. Det värmde upp oss tillfälligt, tills det var dags att gå tillbaka till bilen igen…

Nu är det dags att krypa i säng här. Night Night!

      

Kommentera

