Sad Goodbyes

Om det inte vore för att jag var så himla förväntansfull inför vår resa så skulle jag nästan känna mej deppig nu. Jag avskyr att säga hejdå, det finns verkligen inget värre. Inte så att jag springer åt andra hållet och försöker undvika det men jag visar nog en gladare/starkare front än jag egentligen känner. Dom känslorna kommer senare… Det kändes jättetrist att säga hejdå till Delwyn idag samtidigt vet jag ju att tiden säkerligen kommer springa iväg och rätt som det är så kommer det vara September och vi är tillbaka på NZ. Värre blir det att säga hejdå till familjen och vännerna i Sverige när jag vet att det kommer dröja minst ett ÅR tills vi ses nästa gång.

Hursomhelst, vi mötte upp Delwyn och Riley för skridsko-åkning inne i stan som är en del av Winterfest. Efteråt gick vi till Koko Black och åt lyxiga chokladpraliner och drack kaffe och varm choklad. Jag beställde en latte på mandelmjölk men ut kom en varm choklad (gjord på mandelmjölk tror jag?). Jag brydde mej inte om att säga något men fick bara i mej halva. Chokladpraliner och varm choklad gjord på belgisk choklad blir lite kaka på kaka. Chocolate overload liksom! Om det nu är möjligt 😉

Trots ett brejk för skridskoåkning och fika så har jag fått en del del gjort här hemma. Bland annat är alla sofföverdragen tvättade och torkade, vår soffa är som ny nu! Sen har jag fortsatt tvätta… det tar aldrig slut! Men nu har jag alla mina favoritplagg rena tror jag. Ska verkligen försöka att packa så minimalistiskt som det bara går. Inte stoppa ned kläder i resväskan som jag aldrig använder annars och tro att jag kommer använda dom bara för att jag är nån annanstans än hemma. Så blir det ju aldrig!

Samma sak för barnen, jag kommer bara packa det allra nödvändigaste och sen ta en tur till HM och Lindex och shoppa på oss lite nytt och fint. Det behövs verkligen, för både L och A har nästan inga sommarkläder (i rätt storlek).

Nu är C hemma och vi ska beställa pizza!

Kommentera

