3 generationer

Igår gick luften ur mej totalt. All förväntan, stress, glädje, sömnbrist och den långa resan som varit tog plötsligt musten ur mej. Jag vaknade och kände mej bara helt tom och ledsen. Tror att det hade en del med att göra att mamma och jag sa hejdå till varann igår när hon åkte tillbaka upp till Rättvik där hon numera bor. Jag grät en skvätt innan jag träffade mamma för en sista fika i Enköping. Det kändes så snöpligt på nåt vis, att vi just träffas och så är det dags att säga hejdå igen. Men bara för en vecka, sen ses vi igen för ett par dagar.

Det är helt klart annorlunda den här gången, inte lika mycket tid med familjen som vanligt… Men samtidigt så jobbar ju alla och har sitt liv så vi skulle ju inte spendera hela dagarna tillsammans ändå. Jag får tänka att när vi väl ses så blir det riktig kvalitetstid istället. Och vi har ju väldigt mycket annat att se fram emot!

När jag träffade mormor så blev jag alldeles tårögd igen. Jag stod där i hallen och kramade om henne och tänkte på hur hon alltid funnits i våra liv och tanken att ”hur många gånger till kommer jag få krama henne så här” kom upp upp i huvudet. Som tur är så fick mormor mej på andra tankar med hennes finurliga humor, vi skrattade så vi nästan hade ont i magen innan det var dags att gå.

Nej nu har jag druckit ur morgonkaffet och ska jogga ned på stan och hämta mammas cykel som jag lovat att ta med till Rättvik. Sen måste jag köpa allergimedicin till stackars L som fått världens pollenallergi. Precis som mamma sin… Tråkigt när barnen ärver mindre bra grejer.

Några tips på allergi-medicin för barn kring fem som funkar mot röda kliande ögon? Jag var inne på apoteket igår men det fanns inget för barn under 6 så jag tänkte att jag avvaktar men det går verkligen inte, han måste ha något som lindrar och det idag!

IMG_2103

IMG_2110

IMG_2115

En reaktion till “3 generationer

  1. Åh vad jag känner med dig. I mitt fall omvänt då det är jag, mamman, som flyttat från döttrar och mamma. Det är ett ständigt dåligt samvete som jag lär få leva med. Visserligen är mina tjejer 25 och 22 men det spelar ingen roll. Det gör jäkligt ont. Försöker tänka som du med kvalitetstid. Faktum var att jag fick veta att min bror med familj inte besökt mamma i Värmland sedan påsken 2014 fast de bo bara tre timmar därifrån. Alla har sitt och bara för att man bor i samma land betyder det inte alltid att man ses så ofta. Jag har fyra veckor i Sverige i sommar, varav barnen är bortresta en vecka. Jag kommer inte lämna dem en millimeter när de är i Sverige. Om jag så bara fick en halvtimma med dem kan jag leva på det tills nästa år men nu lär det ju blir mer tid än så men du fattar vad jag menar. Det är så långt till Sverige från NZ…!

Kommentera

