Åker hotrod

…mest hela dagarna med min pappa som äger två gamla pärlor. Pappa har alltid varit intresserad av att meka motorer, mest motorcyklar och framförallt indians och harleys men på senare år så har han hittat ett nytt intresse i hotrod bilar. I helgen var det ju perfekt väder för att åka öppencabbat, men idag har vi åkt vanlig bil.

Jag tycker nästan att det varit lite skönt med en svalare dag efter helgens hetta men nu får sommaren gärna komma tillbaka igen, eller vad säger ni?

Ikea och Erikslund var smockfullt precis som jag trodde och hela familjen är fortfarande lite trötta och sega så vi stannade inte så länge. Vi åt lunch och så fick barnen leka lite på några lekplatser medan vi turades om att kolla i ett par affärer. Både jag och C visste knappt var vi skulle börja nånstans. Så. Mycket. Fina. Kläder.

Det märks verkligen att vi kommer från shoppingfattiga Queenstown, jag blir alldeles stirrig när jag ser hur mycket det finns att välja på här. Jag älskar svensk design! Inte så mycket frill och skrikiga färger utan istället rena klassiska linjer och neutrala färger – både när det gäller vuxen- och barnkläder. Kanske låter trist men det är just det jag saknar på NZ! Eller Queenstown kanske jag ska skriva.

Nä vet ni vad, nu är det dags för mej att krypa i säng – mina ögon går snart i kors! Imorgon väntar en tur till storstaden för att träffa bästa M – längtar 🙂

En reaktion till “Åker hotrod

Kommentera

