Sista kvällen

Jag och mamma gjorde vårt bästa för att försöka få lite kvalitetstid tillsammans igår men det var inte det lättaste… 

Gång på gång blev vi avbrutna. Men tillslut kom vi iväg på en liten kvällspromenad. 

Vi gick ner till Siljan och fotade lite, det var ett sånt otroligt vackert kvällsljus – sådär som det bara blir i Sverige.

Jag är så glad att vi fick den där stunden tillsammans, jag vet att det är något vi båda kommer leva länge på ❤️ Jag har gråtit x antal gånger idag redan… Inte för att vi åker iväg nu (jag vet att 6 veckor kommer gå snabbt) utan för att jag är ledsen över att vi bor så långt ifrån varann och kan träffas så sällan. Jag önskar att det vore annorlunda. Samtidigt så uppskattar vi varann extra mycket när vi väl ses, på ett sätt jag är ganska säker att man inte gör om man har sina föräldrar ett kvarter bort. 

Nu sitter vi i husbilen på väg mot Norge, vi bestämde oss för att åka dit tillslut ändå. Vi vill alla få chans att cykla en dag innan vi åker söderut ner mot Europa. 

Jag vet inte riktigt hur det blir med mobiltäckning/internet tillgång nu när vi är på resande fot. Jag har bara ett kontantkort med fast pris här i Sverige, antingen så fyller jag på med nåt som kallas Europa-paketet – då får jag 500 MB men det är ju inte särskilt mycket. 

Eller så kan vi köpa ett kontantkort genom Holiday Phone – dom erbjuder 25 GB som fungerar i 19 länder för 749 kr. Men grejen är att dom behöver en adress att skicka sim-kortet till och det har vi ju inte nu när vi påbörjat vår resa. 

Tredje alternativet är att köpa ett kontantkort på de ställena vi planerar att vara länge på. Men det känns lite oekonomiskt…. Kanske finns det wi-fi på en del campingplatser?! Nån som rest runt i Europa och vet? 

   
    
   

3 reaktioner till “Sista kvällen

  1. De campingarna vi har varit på i europa har haft wifi, inte gratis alla gånger dock. Vill man göra snabbis bloggar från mobilen så brukar ju McDonalds och Starbucks och andra ställen ha gratis wifi. 🙂 Hoppas ni får en bra resa! Vi åker med bil ner till Italien på måndag 😀 Jag vet inte riktigt vart i Europa ni har tänkt att resa…men bra att tänka på är att många campingar på populära orten kan vara fullbokade så här under högsäsong – om man inte har bokat något i förväg alltså 🙂 Men med husvagn kan man ju alltid fricampa i värsta fall!

  2. Vilken härlig resa ni har framför er, tror ni kommer få se och uppleva en massa roligheter. De flästa campingplatser har Wifi men alla är inte gratis och några väldigt dyra för väldigt dåligt nät men några gånger får man det gratis om man blir ”bundis” med dem som äger ställer eller klagar på teckningen 🙂 har ni bestämt vart ni ska i de olika länderna? Vi har åkt ner på camping till österrike och Italien nästan varje år, helt underbart är det.

    1. Tack för tipsen Johanna! Vi är i Frankrike nu och ska absolut försöka hinna med Italien och Österrike, samt Schweiz – det är länder jag alltid velat se!

Kommentera

