Downhill för hela slanten

Idag har hela familjen fått sin beskärda del av cykling, både jag och C har fått flera timmar i backarna med sällskap av värdparet vi bor hos. Perfekt att få lite guidning vilka leder som är bäst för herregud vad många berg och banor det finns här. Helt galet, man kan tillochmed åka över gränsen till Switzerland bara genom att åka lift! Jag som tyckte cyklingen i Queenstown var grym, men nu har jag upplevt det här och plötsligt känns Queenstown himla fjuttigt… Och då har jag bara cyklat några timmar här.

Efter lunch så tog jag med mej L upp och cyklade en (lång!) bana som var alldeles perfekt för honom. Han behövde bara hoppa av cykeln två gånger, och var så stolt när vi kom ned! Jag också såklart 🙂 Under tiden så sov A hemma i vagnen med N som barnvakt medan C och M cyklade på sitt håll.

L somnade som en stock ikväll på bara några minuter men A som sov så länge på eftermiddagen är såklart vaken fortfarande. Men det gör inte så mycket, det var det värt! Vi ligger här i husbilen i mörkret medan regnet smattrar mot rutan – ganska mysigt faktiskt.

Vi får se hur vi gör imorgon. Jag tycker att det skulle vara skönt att åka till en campingplats för några nätter och få lite tvätt gjord, laga egen mat och slippa fråga om allt som det gärna blir när man är gäst. Samtidigt har det varit grymt att ha husbilen parkerad utanför M och N:s hus så här. Skönt med ett brejk från det trånga livet i husbil och kunna ta en dusch inomhus om man vill. God mat har vi blivit serverad också men jag vill samtidigt inte ”overstay our welcome”. Kanske tar vi en avstickare på några dagar och kommer sen tillbaka.

Det verkar förresten som det dåliga sommarvädret har nått Europa nu, det har plötsligt blivit mycket svalare och nu regnar det minst ett par skurar varje dag. Jag vill verkligen hinna få uppleva lite ordentlig sommarvärme innan det är dags att åka hem, förhoppningsvis kan vi få det i Italien! Planen just nu är att se oss omkring de franska alperna och Switzerland i kanske 5-6 dagar till sen åker vi söderut mot Italien. Vi kommer inte köra ända ner till Rom som vi först tänkt, det blir för långt för barnen. Och oss också… C har föreslagit att jag och barnen flyger upp till Köpenhamn när vi rest runt färdigt här nere och så kör han tillbaka på en dag, stället för 3-4 dagar som det lär ta att köra med barnen. Det känns väldigt lockande på ett sätt, att slippa köra så långa sträckor med barnen på vägen tillbaka när vi förmodligen bara vill hem.

Hmmm vi får se. Nu är det sovdags för den här familjen!

Night Night


  

Kommentera

