3 länder på 1 dag

Vi vaknade i Frankrike, körde genom Switzerland och somnar i Italien. Låter ju som galet många timmars körning men det går faktiskt att genomföra på lite över 2 timmar! I helt normal hastighet skall tilläggas.

Vi ledsnade på regnet och kylan i Chalet, Frankrike och bestämde oss därför att köra söderut mot Italien. Vi stannade på världens häftigaste utomhuslekland i Switzerland på vägen hit. Jag har bilder i min stora kamera, får visa dom vid ett senare tillfälle. I natt sover vi på en väldigt basic camping i Aosta, Italien. Vi kom hit supervarma och trötta och ville bara hoppa direkt i poolen (den enda anledningen till att vi valde den här campingen) men då måste man tydligen ha badmössa! Så himla löjligt, jag har aldrig hört nån liknande regel. Jag hade ingen lust att punga ut med 9 euro för tre badmössor och dessutom var poolen kall och alldeles för djup så vi struntade i att bada.

Som tur är så fanns det iaf en lekplats. Inget scweizistiskt lekpalats direkt men ungarna var glada ändå. Tur att dom inte är kräsna! Nu ska jag gå tillbaka till husbilen och krypa ner i sängen. Sitter utanför receptionen på en bänk då det är det enda stället som har wifi. Förhoppningsvis har C fått våra små trollungar att somna.


  

Kommentera

