Tyska Burgare

… Är inte fy skam kan jag avslöja! Ikväll käkade vi middag på camping-platsens restaurang och vi blev inte besvikna. Trots att den grillade laxfilén som jag först beställde var slut. När burgarna kom in hade jag redan glömt laxen!

Jag beställde en ”liten” hamburgare och C den stora. Vi hade kunnat dela på den stora…

Vi har träffat flera trevliga campare ”från vår sida av jorden” på den här campingen. Ett äldre australiensiskt par igårkväll bjöd över oss på vin och vi blev kvar ett par timmar hos dem och satt och pratade. Dom var så trevliga! Jag gav dom vår adress utifall dom bestämmer sej att besöka Queenstown en dag 😊

Och ikväll sprang vi på en annan familj som var australiensisk/schweizisk. Det går inte att komma ifrån att aussies och kiwis är mycket mera öppna och vänliga än vad folk generellt är här. Det finns såklart undantag, i Schweiz utanför Lindt-fabriken träffade vi världens trevligaste italienare som hjälpte oss med att hitta parkering åt vårt stora shabrak till husbil. Han hette Mario och gillade Swedish Housemaffia! Såna möten är så himla roliga tycker jag. 

Imorgon hoppas vi kunna beta av ytterligare 6 timmar så att vi når Danmark. Beroende på campingplatser och väder så blir vi nog kvar en 3-4 dagar där innan vi kör sista biten hem. 

Vi hade ju egentligen tänkt vara ute och rest ytterligare en vecka och vi har funderat både på att köra upp till Norge igen för lite mera cykling eller tom Åre men jag tror inte det blir nåt av det. Vi är ganska mätta på livet i husbil just nu och ser fram emot att slippa tömma toaletter (C:s jobb men jag lider med honom) och ta mikrokorta duschar för att spara på vattnet. För att inte tala om att behöva vända uppochner på halva husbilen varje gång vi ska sova. Bädda ut sängen alltså. 

Men vi har såklart en massa fantastiska minnen också! Jag tror inte att det kommer sjunka in riktigt vilken otrolig resa vi gjort, förrän vi landar hemma på NZ igen. 

Nu ska jag fixa mjölk åt mina små troll sen ska vi sooova…

Night Night 
   
 

Kommentera

