Lycka är att bo i lägenhet

Vi är framme i Enköping och bor i pappas lägenhet som plötsligt känns helt enorm jämfört med husbilen.

Jag känner mej alldeles salig över att kunna röra mej fritt, ta en lång varm dusch och använda så mycket toapapper jag vill utan att oroa mej för att det ska fastna i toan ha ha.

Och plötsligt har jag lyxen att ha både tvättmaskin i badrummet OCH en stor tvättstuga. Utan att behöva stoppa i flera euros för varje tvätt 🙂

För att inte tala om hur underbart det kommer att bli att laga mat och diska i ett vanligt stort kök.

Fast ikväll slängde jag faktiskt ihop ännu en middag i husbilen när vi stod parkerade uppe på Motorgården, och så åt pappa med oss. Det var riktigt mysigt, vi dukade upp på vårt lilla bord och så satt vi ute i solen och åt.

Jag är som ni hör väldigt glad över att vara hemma i Enköping igen. Resten av familjen också kan jag avslöja. Även om stackars C som vanligt när han är sjuk blir överdrivet nojjig och tror att han drabbats av en dödlig sjukdom. Han växte upp i en familj som till skillnad från min (som nog kan beskrivas som det motsatta), alltid antog det allra värsta när någon var sjuk. En vanlig huvudvärk blev till hjärninflammation, halsont till nån ovanlig cancerform osv. Samma sak med förmaningar, ”gå inte längs den där vägen, du blir lätt överkörd av en stor lastbil”, ”passa dej för att leka med vassa leksaker, dom kan hamna i ögat och göra dej blind”, ”akta så du inte blir kidnappad och bortrövad” mm. Lägg till en onormal skräck för bakterier och allmänna toaletter på det…. Suck!

Och här kommer jag in och ska försöka balansera upp det hela samt ge våra barn nån mittemellan syn på allt det ovan nämnda. Att vara försiktig utan att bli en alldeles orolig själ samt tänka smart men inte bli extrem på nåt sätt. Här ryker vi ihop ibland när åsikterna går isär men efter snart fem år som föräldrar tillsammans tycker jag ändå att vi lyckats hitta en gansk bra medelväg. Men som med allt annat är det ju en ständigt pågående process!

Vore kul att höra era erfarenheter när det gäller olikheter i uppfostran hos era respektive familjer? Kommer du och din partner från liknande eller helt skilda slags familjer?

    Jag på en rastplats halvvägs hem från Gränna – glad och förväntansfull över att snart vara hemma!

8 reaktioner till “Lycka är att bo i lägenhet

  1. Välkommen hem till värmen 🙂 Hur länge stannar ni i Sverige? Jag fortsätter hålla tummarna för ett svenskt boot camp, men förstår ju såklart att det inte är så enkelt för dig 🙂 Håller isf en extra tumme för den här helgen och Enköpings-trakten!
    Kram kram!

    1. Tack!! Vet du, jag har faktiskt tänkt på det en hel del och att det skulle vara himla kul men just den här helgen fungerar tyvärr inte. Har bokade grejer både på lördag och söndag med vänner som börjat jobba igen efter semestern… (och inte kan ses i veckorna). Den helgen som skulle kunna funka bäst för mej är förmodligen 5-6:e September. Eller eventuellt nästa om jag inte är uppe hos mamma i Rättvik då. Kan du (och ev medföljande vänner) bara denna helg? Kram

  2. Och ja, jag känner verkligen igen känslan av lyx att ha både kök och badrum i samma byggnad 🙂 Efter drygt sex veckor i en pluttliten husbil på NZ var det en obeskrivlig lyx att ha badrummet intill sovrummet och inte behöva hålla reda på var service-utrymmet låg varje kväll/natt 🙂 Fast samtidigt himla mysigt att bo i husbil och laga den där middagen och duka upp i kvällssolen utanför bilen 🙂 Vilken häftig resa ni gjort och tack för att vi fått ”följa med”!

    1. Ja man uppskattar verkligen båda världarna! Jag tyckte det var helmysigt att alltid ha hemmet med sej, kunna fixa en kaffe när man ville osv eller laga lunch om det inte fanns nånstans att äta. För att inte tala om att kunna packa ihop och resa vidare när man tröttnat på ett ställe! Det var det bästa 🙂 Men fördelarna med en lägenhet/ hus är fler om du frågar mej, särskilt med två vilda barn he he

    2. Vad roligt!! Helgen du föreslår, 5-6 september, funkar fint för mig 🙂 Förstår såklart att ni har mycket ni vill hinna göra medan ni är här, så boka in dagarna så det blir bäst för er!

  3. Dina ben ser helt galet långa och smala ut! Vilket inte är någon negativ kritik. Men jag antar att du inte photoshoppat 😉 Fråga: hur definierar du Boot camp? Jag var på det i juni, 4 ggr tror jag, men vet inte om det egentligen betyder att man går regelbundet, som en kurs eller termin, eller kan det vara ett enstaka pass? /Nyfiken

    1. Ha ha mina ben är långa och smala men just denna bild ger nog en lite förstärkt effekt pga L tog bilden, underifrån och lite på sniskan med andra ord. Mina Boot Camps som jag håller på NZ är fortlöpande, eller block om 4 respektive 8 pass men den här gången tänkte jag köra ett enstaka pass i samma stil som mina Boot Camp klasser. Namnet är kanske lite vilseledande, men det är alltså bara frågan om ett pass 😃

Kommentera

