Helt vanlig vardag

Eller nja, vi är ju faktiskt lediga fortfarande så helt vanlig vardag är det inte men ändå kändes det himla skönt att börja dagen med vardagliga sysslor som att betala räkningar, tvätta och städa. Ett hem, inte en husbil ska tilläggas 😉 Missförstå mej rätt – jag klagar verkligen inte på vår resa, skulle absolut inte vilja vara utan alla upplevelser men jag uppskattar att vara hemma igen. Väldigt mycket! Som min vän skrev i ett meddelande, ”den vardagen man har hemma med sin lilla familj är ju väldigt mysig”. Jag kan inte annat än hålla med!

Vid lunchtiden gjorde jag matiga sallader till hela familjen och så tog vi med oss dem ut och åt i en park – riktigt mysigt. Så himla härligt med den här underbara sensommarvärmen! Nu njuter jag av solen, istället för att plågas he he. C är piggare idag och orkade med ut en sväng han med 🙂

Imorgon bitti väntar ännu mera tvätt (vi har en del att komma ikapp med), sen ska jag ner och klippa mej. Jag hade ju tänkt vänta tills jag är hemma på NZ hos Lauren, ”min frisör” men det går bara inte så idag beställde jag en tid på Tottes. Där jag brukade gå som tonåring, hoppas dom håller måttet och inte klipper mej som en tant 😉

Jag tog en bild på en av Enköpings fina parker när jag gick hemåt med en sovandes A i barnvagnen. Enköpings signum lite grann. Parkerna alltså…

Kommentera

