Parken Zoo

Vilken heldag det blev! Klockan är sju och vi kom ganska nyligen innanför dörren. Vi var på Parken Zoo från strax efter 10 till klockan fyra, hela 6 timmar med andra ord. När vi kom till Enköping så var vi alla vrålhungriga så vi bjöd A och R på hamburgare som tack för att vi fått låna bilen. Jag åt som en häst, jag var den enda som beställde in både hamburgare och klyftpotatis och jag fick i mej allt utan problem (barnen norpade några klyftisar men inte särskilt många). Nu däremot är jag proppmätt! Och väldigt trött. Känns som jag skriver det varje dag? Det är väl ett konstant tillstånd för småbarnsföräldrar med ungar som håller igång från morgon till kväll antar jag.

Bebistiden är tuff men då sover dom små rackarna iaf ibland under dagen (om man har tur) och så behöver dom inte konstant sysselsättas. Dom kan liksom vara nöjda med att bara vara ibland, ligga i vagnen och ta det lugnt en stund. Låta mamma avsluta ett samtal ifred osv. Nåt sånt existerar verkligen inte just nu. Istället är det full fart non stop från att dom vaknar tills dom (äntligen!) somnar. Ibland känner jag mej väldans gammal och trött! Varje kväll förresten. Och extra mycket just ikväll efter en heldag på Zoo ha ha.

Nån som känner igen sej?

Parken Zoo var i varje fall en höjdare. Väl värt inträde. Perfekt väder, mycket kul för barnen och lite folk!


   
  

Det var extra kul i att se hur A engagerade sej i att bygga hästhinder och leka med hästarna. Tänk om hon blir en liten hästtjej precis som mamma! Och L också förstås men jag är rätt säker på att han redan valt typ av hästkrafter 😉

Kommentera

