Sista stranddagarna

Sommaren sjunger nog på sista versen nu även om jag önskar att det inte vore så. Idag åkte vi ut till Bresse och det var nästan folktomt där ute. Kanske var vi en tio personer sammanlagt på stranden. De flesta har ju börjat jobba förstås så kanske är det inte så konstigt.

Vi åt varsin glass, barnen hade spring-tävling i vattenbrynet, plaskade och byggde sandslott. Det var väldigt mysigt tills L bestämde sej för att det var en bra ide att sparka kallt vatten över hela sin syster. Självklart när jag pratade i telefonen. Gör era barn också så? Spelar ut hela registret när ni är upptagna med annat. Gärna ett viktigt samtal.

Efter det packade vi ihop och åkte hem. Ikväll har jag och C planer på varsitt håll för ovanlighetens skull. Jag ska ut och käka middag med en barndomsvän, medan hennes man bjuder C och barnen på middag hemma hos dom. En alldeles perfekt lösning! Både jag och M ser fram emot en barnfri träff och att kunna prata ordentligt! Vi ska gå på ett nyöppnat tapas-ställe inne i stan, förhoppningsvis med riktigt god mat 🙂

2 reaktioner till “Sista stranddagarna

Kommentera

