Att rymma hemifrån

Det kan man nästan säga att jag gjorde idag. Den här ständiga sjukstugan vi har här hemma gör mej helt matt. C var nere på vårdcentralen imorse då hans sjukdomssymptom vägrar ge sej. Det är läskigt hur mycket han tappat i vikt de senaste veckorna, hans byxor sitter knappt uppe längre. Han mår illa, har ingen aptit alls och klagar över en konstig smak i munnen… Läkaren trodde att behandlingen av streptokockerna (och kanske även all oro) kan ha orsakat magsår. Något C hoppas få svar på i nästa vecka. Och jag med… Vill bara ha en diagnos nu så vi (och framförallt C) slipper fundera mer över betydligt värre sjukdomar.

Som om inte allt det ovan nämnda räcker, misstänker jag att A:s envisa sår kan vara en streptokockinfektion. Bakterierna smittar ju lätt familjemedlemmar emellan och det kan bli som en ond cirkel att när någon blir frisk så blir nästa person sjuk. Jag vet inte om det är vad som hänt men imorgon ska jag ner till vårdcentralen med A igen och be om att få träffa en läkare. Idag var det en sjuksyster som tittade på A då läkaren hunnit gå hem, och jag glömde helt nämna att A:s pappa har en streptokockinfektion. Tänkte mest att A:s sår kanske kunde vara svinkoppor men det ser inte så ut längre. Sen ska jag be dom kolla på hennes röda irriterade ögon. Och några andra grejer hon klagat över men som jag skippar att nämna här.

Suck. Jag önskar att jag kunde dela med mej av mer upplyftande grejer men det är så här som det ser ut hos oss just nu.

Dagens höjdpunkt blev att träffa brorsan och pappa nere på torget där vi tog en kaffe i solen innan det var dags för mej och A att knalla hem igen. När vi kom tillbaka till pappas bostadsområde ringde jag C och sa åt honom att ta med sej L ut till oss en stund till den lilla lekplatsen här. Efter en hel dag inne i lägenheten för både L och C kändes det som att lite solsken och frisk luft var precis vad dom behövde.

Sen fixade jag middag och stoppade två trötta och snoriga barn i säng. Och nu är det min tur att krypa ner i sängen…

God Natt!

IMG_2452

IMG_2455

IMG_2463

IMG_2461

IMG_2468

IMG_2470

Kommentera

