Att göra det bästa av situationen

…är precis vad jag försöker med just nu. Att åka upp till Rättvik igen var det bästa vi kunnat göra. Igår kom min bror Joel med tåget så det är minst sagt fullt i mammas stuga – och det är så himla mysigt! Och väldigt bra för barnen, att hänga med både sin fina morbror och mormor gör gott för dem märker jag. Och mej såklart. Jag börjar äntligen kunna slappna av och litegrann släppa det som varit korta stunder. Men jag bär på väldigt mixade känslor. Ena stunden är jag ledsen, nästa besviken och orolig för att sedan känna mej riktigt arg. Ilskan är nog hälsosam tror jag, bättre att erkänna alla känslor för sej själv och varandra för att sen kunna gå vidare. För om det är något jag hoppas så är det att vi alla slipper uppleva något liknande igen.  

Positivt är i varje fall att jag fick några extra bonusdagar tillsammans med mamma och brorsan.

   

      

 

Kommentera

