Livet i Nya Zeeland

…närmar sej med stormsteg och det är verkligen med blandade känslor kan jag avslöja. Jag önskar att jag enbart kände positiv förväntan, som för några veckor sen… Men just nu är jag osäker om jag ser fram emot något alls. En sjuk man, ett ofärdigt hus och ett utgående hyreskontrakt känns som det enda som väntar på oss. Suck.

Jag har iaf gjort så mycket jag kunnat den senaste veckan för att försöka få ordning på vår boendesituation i Queenstown. Mejlat alla mäklarfirmor i hela stan, lusläst annonser i jakt på hus till uthyrning och frågat runt bland vänner. Utan nån större tur ska jag tillägga, det finns inte mycket att välja på. Antingen är husen fallfärdiga, alldeles för små eller så kostar dom multum. Eller så passar inte datumen alls.

Men idag kom drömannonsen upp, ett jättefint hus i Jacks Point där vi ska bygga. Jag har mejlat både vår mäklare och agenten som har hand om det nya huset. Nu är ju chansen att allt klaffar minimal men jag håller ändå alla tummar och tår. Det kan väl ni också göra? 🙂

En reaktion till “Livet i Nya Zeeland

  1. Självklart håller jag alla tummar och tår! Tycker så mkt om din blogg och det du delar med dig av, det känns äkta och rakt, med mycket värme inblandat. Nu är det ju bara en liten del av ditt/erat liv du skriver om såklart, men tycker du är stark som kör på och har en positiv inställning även om du kanske helst av allt vill gråta och trycka på en knapp så att allt sedan är löst. Hoppas resan går bra! Och att saker och ting ordnar sig snart, ja och att din man vilat och krya på sig. Du gör det så bra, efter regn kommer sol…Kram och våga ge dig mer egentid då och då:)

Kommentera

