Nattblogg

Det här börjar bli en mitt-i-natten-blogg. Nu sitter jag här igen och kan inte sova. Sov som en stock från halv tio till midnatt sen vaknade jag. Låg kvar i sängen i över en halvtimme och försökte somna om men utan framgång så jag gick upp och åt en banan och en skål med mandelmjölk och musli. Nu är jag iaf inte hungrig längre…

Gud allt blir verkligen uppochner efter en långflygning, framförallt sömnen, aptiten och matsmältningen. Jobbigt, men tids nog så blir det ju som vanligt igen.

Någon som inte är som vanligt är C. Jag blir så himla ledsen av att se honom så här håglös, orkeslös och konstant nervös/orolig. Jag hoppas verkligen att han kommer på fötter snart och hittar livsglöden igen. Det är som att han varit sjuk så länge nu att han inte vet något annat. Jag gör mitt allra bästa för att peppa, stötta och intyga honom att allt blir bra men innerst inne är jag orolig över om han nånsin ska bli sej själv igen.

Han har en tid med läkaren imorgon och förhoppningsvis kommer han då få en bra rekommendation till någon som kan hjälpa till med detta. Han behöver få prata med någon professionell som kan lyssna, och kanske ge råd och verktyg för hur han ska hantera oron och utmattningen han känner nu. Jag vill inte sätta nåt namn på vad det är han drabbats av men nån slags utmattningssyndrom eller post-traumatisk stress efter en riktigt jobbig period tror jag det är.

Det är skrämmande hur stark tankens kraft är. Att du faktiskt kan oroa dej fysiskt sjuk. Det var ju inte så det började men det blev följden av flera veckors sjukdom och antibiotikakurer. Något jag numera ser som ett jäkla gift. Visst, det dödar bakterier men även de goda som du behöver för att må bra… Det är som om hela C:s immunförsvar och hormonbalans ställts på kant.

Jag avskyr att se honom så här. Vill bara att han ska bli bra igen. För både hans egen och vår skull.


IMG_1760

IMG_1759

Bilder från en vacker solnedgång i Tiero, Italien

2 reaktioner till “Nattblogg

  1. Hej Em!

    Har läst din blogg under de senaste åren och verkligen kommit till att älska den. Dina uppriktiga skildringar som blandar vardagslivets alla stunder, från de allra ljusaste till de som kanske inte känns just lika lätta. Det är strongt gjort att kunna dela med sig av!
    Måste bara tipsa om en bok jag kom över häromdagen, den heter ”Nya självläkande människa” av Sanna Ehdin Anandala och finns att köpa här http://www.bokus.com/bok/9789187371004/nya-sjalvlakande-manniskan/. En mycket intressant bok om hur alltifrån vad vi stoppar i oss, vår livsstil, våra tankar och vårt psykiska välbefinnande med mera påverkar hela vår hälsa och hur vi behöver se till helheten av allt detta för att få ihop alla viktiga pusselbitar för vårt välmående. Kom att tänkta på den när jag läste ditt inlägg, sharing is caring 🙂
    Kram

    1. Hej Therese, gud vad glad jag blev av din fina kommentar! Tack snälla! Jag är helt inne på din linje jag med, att man måste se till helheten för att må bra. Den där boken verkar riktigt intressant, ska genast kolla upp den! Tack för tipset. Kramar

Kommentera

