49 saker om mej

1. Namn? Emma Carolina

2. Hur gammal är du? 32

3. Hur lång är du? 177 cm

4. Ögonfärg? Gröna

IMG_6657

5. Födelsedag? 23 Juli

6. Stjärntecken? Lejon eller kräfta beroende på horoskop

7. Favoritmat? Svårt att välja då jag älskar mat men lax i alla dess former går alltid hem. Gärna med nån god ost.

8. Favoritdryck? Kaffe! Samt färskpressade juicer och vatten såklart, det är ju allra godast när man är törstig.

9. Tränar? Varierat och regelbundet. Gärna yoga på en strand i Italien…

IMG_1767

10. Intressen? Resa, träning, fota, cykling, härliga hajker, skriva. Och familjen såklart!

11. Hur länge har du bloggat? Sen jag pluggade i Australien vilket är få se… typ 10 år?!

12. Hur blev bloggen stor? Min blogg är inte stor men jag har många trogna läsare vilket jag tror beror på att jag delar med mej av lite allt möjligt här inne. Familjeliv, vackra naturbilder, resor, träning, livet i utlandet och kanske allra mest för att jag vågar visa att livet inte alltid är guld och gröna skogar. Jag vill att min blogg ska vara ärlig och personlig (men inte utelämnande).

13. Tips för att göra en bra blogg? Fota mycket, var personlig och försök skriva för din egen skull – det blir oftast bäst då. Jag skulle kunna skriva välj en tydlig inriktning men min blogg är ju som sagt ganska spretig och har lite av allt möjligt. Så det beror nog på vad man gillar!

14. Vilka typ av bloggar gillar du? Ärliga bloggar som delar med sej av både upp- och nedgångar. Elaine Eksvärd är en favorit bland storbloggarna men även Blondinbella skriver väldigt uppriktigt tycker jag (även om det kan bli lite präktigt ibland). Men jag gillar att hon står för vem hon är! Sen har ju Kenza och Janni D tex otroligt snygga bilder. Jonna Jinton fotar fantastiska naturbilder och är en frisk fläkt i den annars ganska ytliga bloggvärlden. För träningsinspiration läser jag Ida Warg, Träningsglädje och Lofsans bloggar.

15. Hur tror du att människor uppfattar dig?  Som snäll hoppas jag. Positiv och glad! Kanske som lite försiktig och tillbakadragen innan man lär känna mej.

16. Vad är du rädd för? Att nära och kära ska bli sjuka/försvinna för tidigt.

17. Har du några vänner av mottsatt kön? Jag hänger gärna med grabbar, tycker att dom är okomplicerade och roliga att vara med men min erfarenhet är att vänskap mellan motsatt kön sällan håller i längden. Så nä, jag har inga killar som jag träffar på tu man hand utan C. Tycker ärligt talat att det skulle kännas lite konstigt. Annan grej om man är singel kanske.

18. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Jag älskar adrenalin-sporter och allt som går fort men jag kan inte tänka mej något värre än att hoppa bungy-jump. Har alldeles för mycket självbevarelsedrift för det tror jag. Hoppa fallskärm däremot….. Om någon knuffar ut mej ur planet. Jag tror att det är en riktigt häftig känsla att sväva fritt så pass länge. Så det skulle jag hellre lägga pengar på. Men aldrig ett bungy-jump!
19. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Ja det råkar ju även vara där jag bor. Queenstown, Nya Zeeland. Så mycket längre bort från Sverige går det inte att komma.

20. Har du åkte ambulans någon gång? Ja tillsammans med en tjejkompis när vi båda kraschat under ett downhill race i Dunedin. Jag bröt handleden och hon tappade luften och gjorde illa ryggen ordentligt.

21. Vilken sorts människor har du svårt för? Människor som tycker vara sej förmer andra. Skryt och bitterhet är annat jag ogillar.

22. Vad betyder karma för dig? What goes around comes around. Att så du behandlar andra kommer du även själv bli behandlad förr eller senare.

23. Chips eller popcorn? Inget egentligen. Men chips om jag måste välja. Äter mycket hellre choklad!

24. Favoritchoklad? Typ allt från Lindt. Gärna lyxiga praliner! This girl got expensive taste ha ha

IMG_6425

25. Vad värderar du som bra egenskaper hos en person? Ärlighet och lojalitet. Humor.

26. Vad är ditt drömmjobb? Tidigare var det faktiskt polis. Jag sökte till polishögskolan som 20-åring, passerade alla tester och gick hela vägen till slutintervju där dom sa att jag skulle återkomma om ett par år igen när jag fått lite mera livserfarenhet. Så jag stack till Australien. Något jag är för evigt tacksam för idag! Nu håller jag ju på med det jag älskar, träning och inredning men det finns mycket som jag skulle vilja utveckla inom dessa områden. Drömmen vore ett hotell med häsloinriktining (typ guidade hiker osv) som jag fick inreda. Vem vet, kanske blir det verklighet om ett par år!

27. Hur många syskon har du? Jag har en bror som är fyra år yngre än mej.

28. Om du fick välja en talang, vilken skulle du välja? Att vara riktigt duktig på att dansa eller sjunga vore coolt.

29. Vad är du tacksam för idag? Min familj. Både här och i Sverige. Varje dag är jag tacksam för dem.

IMG_9912

30. Vem är din bästa vän? Jag har två riktigt nära vänner, M i Sverige och D här i NZ.

31. Vad har du för skostorlek? 41-42 Mina stora fötter har alltid varit ett komplex, framförallt när jag var yngre. Nu har jag accepterat min skostorlek och blir bara lite småsur när skor inte finns eller ser ut som båtar i min stl. Det finns värre problem.

32. Brukar du skratta för dig själv? Ja, både skratta och prata för mej själv he he.

33. Vilket är ditt favoritnummer? Har inget direkt men ett är ju aldrig fel 😉

34. Vad var det senaste du åt? Jag drack just en hallon/blåbär proteinsmoothie.

35. Vem var den senaste personen du pratade med i telefon? C

36Ringa eller sms:a? Sms:a, fast det beror på av det gäller. Jag och C ringer oftast varann, då han aldrig kollar sin mobil (annat än närd en ringer). Men med kompisar messar jag.

37. Vad är det första du ser hos det motsatta könet? Ögonen. Utstrålningen och längden. Korta killar går helt bort, dom måste vara längre än mej!

38. Har du några tatueringar? Ja två stycken. En på vänstra axeln/skuldran och en på insidan av höger fotled. Den förstnämnda gjorde jag när jag var 18 på en semester med min dåvarande pojkvän, och den hade jag kunnat vara utan idag. Den föreställer ett lejonhuvud på en tribal. Mitt stjärntecken med andra ord, inte särskilt originellt. Men min fjäril på fotleden älskar jag. Den gjorde jag strax efter att ett långt förhållande tagit slut, och jag tänker att den symboliserar att jag alltid ska vara fri att flyga och behålla min självständighet. Aldrig låta mej kontrolleras igen.

39. Favoritblomma? Röda rosor från den jag älskar är ju aldrig fel

40. Vad lyssnar du helst på? Helt ärligt? Radio eller Spotify med den senaste hitmusiken. För att det är enklast så. I tonåren lade jag ned mer tid på musik, hade favoritband osv och CD-skivor som jag lyssnade sönder.

41. Vad ser du helst på TV? På morgonen får gärna nyheterna vara på och på kvällen något lättsmält som typ Kardashians, The Voice eller The Bachelor. Det är avkoppling för mej.

42. Bästa godiset? Chooooklad

43. Vad gör du helst en ledig dag? Hittar på något tillsammans med hela familjen

IMG_6113

44. Vin eller öl? Vin helt klart. Avskyr öl.

45. Röker eller snusar du? Jag har aldrig ens testat att röka! Men snusa däremot har jag gjort på fyllan några gånger he he Men det var när jag var liten och oförståndig.

46. Din största last? Sötsaker

47. Hur ser ditt liv ut om 5 år? Ser fram emot mera egentid när barnen blir äldre. Och större möjlighet att utveckla mina drömmarSe punkt 26. Annars är jag väldigt nöjd med hur vårt liv ser ut och hoppas att det får fortsätta på liknande sätt.

48. Vilket motto lever du efter? Behandla andra som du vill att dom ska behandla dej.

49. Tror du på evig kärlek? Ja, evig kärlek tror jag på! Evig passion och hetta däremot tror jag mest finns i böcker och film 😉

En reaktion till “49 saker om mej

  1. Roligt inlägg! Mer av sådana ibland:) Aj det låter inte alls bra med C.. Hoppas verkligen att allt blir bra. Himla tur att du finns för honom och har en sådan bra inställning. Kul att du också gillar Jonna Jintons blogg och sagolika foton. Bor några mil från henne och älskar naturen runt omkring. OM ni ngn gång öppnar ett sådant hotell ska jag nog resa dit! :))

Kommentera

