Vår i luften

Det är verkligen vår i luften här i Queenstown! Så härligt. Jag önskar bara att läget hemma var lika upplyftande. C mår fortfarande dåligt och oroar sej över att han är allvarligt sjuk. Jag vet knappt vad jag ska säga längre. Blir helt matt ena stunden och arg i nästa för att slutligen känna mej lika apatisk och olustig som C. Fan alltså. Jag avskyr det här.

Har iaf haft fullt upp från morgon till kväll sen vi kom hem med att komma iordning och uträtta en massa ärenden. Idag var barnen och jag och tittade på två hus medan C var nere på farmen. Ena var inget att ha men det andra var helt okej och jag lämnade faktiskt in en ansökan på det. Det andra huset ute i Jacks Point som jag berättade om blev det tyvärr inget med. En annan familj fick tillträde, förmodligen för att dom kunde flytta in direkt.

Imorgon flyger jag upp till Auckland för att hämta hem våra cyklar som anlände en dag efter oss. Dom kan inte skickas direkt  till Queenstown då Auckland är slutdestination och dom måste hämtas ut personligen. Väldigt störigt men nu har jag lyckats få med mej D och vi ska stanna en natt så plötsligt känns det helt okej att åka – ja, tillochmed något jag ser fram emot!

Förhoppningsvis kan det bara vara bra för C att ha hand om barnen själv i 24 timmar. Fokusera på dem istället för sej själv…

Stackars A har fått världens blåtira från när hon ramlade och slog sej på sänggaveln i förrgår. Lägg till hennes utslag runt munnen på det så har ni vår tjej just nu. Vi är inne på andra läkarbesöket sen vi kom hem i lördags och nu har vi fått en annan kräm att pröva mot utslagen och jag tycker faktiskt att det lagt sej något sen igår.

Nu ska jag krypa i säng. Imorgon har L sin andra och sista introduktionsdag innan han börjar skolan den 12:e Oktober. Så det blir en tidig morgon för oss alla. Packa inför Auckland har jag inte ens gjort än men det är ju bara en natt så det lär gå snabbt.

God Natt!

IMG_3156

IMG_3167

IMG_3168

Kommentera

