Time for a change

Nu räcker det med sjukdom och deppighet. Jag är så less på allt prat om sjukdom, tumörer och död (ja på den nivån är det) att jag vägrar låta det tynga ned mej något mer än det redan har. Tar jag inte kontroll nu och bestämmer mej för att vända på det här så är jag snart lika illa däran som C. Det är visserligen lättare sagt än gjort, men jag måste. För barnens och min skull.

Det går okej så länge vi är själva men när C kommer hem så blir jag påverkad direkt av hans sinnesstämning. Det räcker med en titt på honom för att även jag ska tappa livslusten. Jag vet inte hur jag ska förhålla mej till det hela för att inte dras ned så oerhört jag med. Vill ju inte framstå som kall men samtidigt så klarar jag inte med att göra några fler pep-talks nu, jag har verkligen försökt varje dag i två månader nu men det känns lönlöst när han bara trillar tillbaka igen i sitt ”svarta hål” en kvart senare efter att jag har gett precis ALLT jag har för att få honom att må bättre och försäkra honom att det finns en naturlig förklaring till varför han mår som han gör.

Det är en vecka kvar tills han får göra sin body scan. Det kanske inte låter mycket men i C:s värld är det en evighet. I min med förresten… Han har sagt att han kommer må mycket bättre efter att han har sett att den inte visar något onormalt. Men jag är tveksam. Kan det verkligen räcka tänker jag. Jag tror att det sitter så mycket djupare än så och att det kommer krävas väldigt mycket mer innan C är sej själv igen. Vi får se helt enkelt.

Tills dess är barnen mitt prio ett. Jag träffade läkaren med A idag och det verkar som vi äntligen hittat en kräm som fungerar på hennes eksem/utslag. Så fort jag smort på den så lade sej rodnaden – yes!! Äntligen något positivt.

Imorgon ska jag leda mina två första Boot Camp sessions sen vi kom tillbaka. Är lite nervös faktiskt men det ska nog gå bra. Nu ska jag slänga in en tvätt och röja undan lite här hemma innan det är dags att fixa middag. C är ute och jobbar i Jacks Point med R och ju längre han är där desto bättre tror jag. Förhoppningsvis är han så trött när han kommer hem att han inte orkar oroa sej (lika mycket).

Barnen idag i lekhagen på Medical Centre:

FullSizeRender-31 FullSizeRender-32 FullSizeRender-33

6 reaktioner till “Time for a change

  1. Vill bara skriva vad som hjälpte mig. Jag har själv varit i en liknande situation som C:s. Det underlättade mkt att få professionell hjälp för att komma ur den. Jag fick konstaterat av läkare/röntgen att det inte var något. Därefter fick jag samtalshjälp (psykolog el liknande) under en tid, så länge jag behövde. Lycka till!

  2. Alltså skickar massor med styrka och värme till dig att klara av detta på bästa sätt! Du måste tänka på dig själv också, först barnen såklart, men även ge dig själv saker/händelser/tid att göra det DU mår bra av, stort som smått. Som du själv säger, har du peppat, fixat, givit och givit till din man. Starkt av dig, och såklart en självklarhet. Skönt att ngt går vägen iaf, kanske det blir bättre också av att barnen har landat efter ett långt äventyr som ni ändå varit med om. Kram till dig. /Har inte riktigt förstått hur ni bor nu? Ska ni flytta till ett tillfälligt hus innan erat nybyggda är klart? Är det långt från där ni bor nu. Om du vill berätta får du gärna göra ett inlägg om hur er situation har och ser ut med boende på NZ, och om du orkar med:)

    1. Hej Åsa, tack för dina ord! Jag ska ta dem till mej 😊 Det är ju helt sant, tar man inte hand om sej själv hur ska man då orka ta hand om andra. Bra tips på inlägg om hur vi bor etc – det kommer absolut! Stor kram

  3. Hej Emma ! Dina små raringar är har verkligen glädje utav varann.. O glädjer dig o stärker dig nu i detta :.. För sina barn klarar man allt Kramar många.. mamma

Kommentera

