En helt annan grej

Idag hade A sitt första besök på förskolan. Hon var så förväntansfull och glad hela morgonen, sprang omkring och visade oss   sin nya lunch-box och ryggsäck hon skulle ha med sej. Efter frukost, påklädning och tandborstning och efter att hon ropat hejdå till L och C åkte vi iväg.

Prata om att lämningen (ja jag behövde inte ens vara kvar) blev en helt annan grej än det var med L. A gick in på förskolan med bestämda steg bärandes på både ryggsäck och lunchbox, och gjorde sej hemmastad direkt. När jag frågade om det var okej att jag gick iväg en stund sa hon bara ”bye mamma” och fortsatte glatt att leka ute på lekplatsen.

När jag kom för att hämta henne drygt en timma senare blev hon högst besviken. Hon ville helst bara ”play more”. Vilken skillnad. Nu ska jag väl inte ropa hej riktigt än, det här var ju bara första besöket men jag har en bra känsla i magen. Den här gången kommer det gå lättare!

En reaktion till “En helt annan grej

  1. Gud vad skönt att höra!!! Det förtjänar du verkligen efter att ha kämpat med L! På vår kant har det också skett en otrolig ljusning, efter att flytten gick från Prag till Kanada. Numera glad son som glatt åker skolbuss själv (!). Man tror knappt det är sant..

    Har inte kommenterat på länge, men vill passa på att säga att jag tänker på er i det jobbiga som varit med sjukdom och annat. Hoppas verkligen det blir bättring nu! Hett rätt inställning att sätta guldkant på tillvaron, så ofta det bara går!
    Stor kram!

Kommentera

