Laddar om

Ikväll tog jag helg. Mitt i veckan serverade jag C och mej själv ost, kex och vin till kvällsfilmen. 

Och nu  sitter jag här och knaprar på chokladtäckta mandlar. För att jag kan!

Jag har verkligen fått en släng av ”livet är här och nu” och njut innan det är för sent. 

Nu behöver man ju inte strunta i allt vad hälsa och nyttig mat heter bara för ”att man kan dö imorgon” men jag behöver det här just nu. Att släppa kraven och slänga in lite guldkanter på vardagen här och där, ja gärna så ofta det går. För fasen vad det har varit tungt och grått på sistone. 

Jag läste en sak idag som jag verkligen fastnade vid; ”you get what you focus on”. Med andra ord, fokusera på deppighet och sjukdom och det är precis vad du får. Eller välj glädje, positivitet och framgång och chansen är större att du får uppleva just detta. 

Det finns såklart undantag till regeln men för oss stämmer det här väldigt bra just nu och jag är SÅ redo för en nystart med ljusa positiva tankar!

3 reaktioner till “Laddar om

  1. Hoppas att C ändå kan känna sig lugnare nu, när det hela får sjunka in att det faktiskt inte är något farligt! Förstår att det måste tära något otroligt på er men är impad att du ändå kämpar på och lyckas få ihop lite vardagslyx mitt i all stress. Tror det är helt rätt väg 🙂 hang in there, snart skiner solen på er igen!!! Och då måste jag bara säga att vad skönt att det gick så bra för A på förskolan! Håller tummarna för att det fortsätter så 🙂 vår minsting ska börja i slutet på oktober och jag är redan nervös, och sen tycker jag han är så liten än (han kommer vara 20,5 månad så det är nog mest mammaoro). Det gick så lätt när dottern började så jag har liksom fått för mig att jag inte kan ha sån tur igen, men hon går ju också där så förhoppningsvis är det bara jag som kommer gråta efter lämning, hahaha.

    Styrkekram till dig

  2. Usch vilken tråkig läsning det var att komma ikapp din blogg, känner så med er! 😦 Låter som att ni har lite jobb framför er att komma in i vardagen och släppa all stress som varit, men vi får alla hoppas att C kan ladda om nu när det inte var något allvarligt. Tänker på er, skickar varma kramar och en stor portion tro på en bättre morgondag! 🙂

Kommentera

