House Plans

En av mina läsare skrev en kommentar och undrade om jag inte kunde berätta lite om var vi bor för tillfället och var vi ska flytta osv. Självklart kan jag det! Jag förstår att det lätt kan bli lite rörigt när jag skriver om olika hus stup i kvarten. I slutet av den här månaden så flyttar vi ut härifrån, huset vi byggt och bott i under två år:

IMG_6454

Vi kommer att flytta in i nedan hus som ligger i Frankton, cirka 5 minuters bilfärd från där vi bor nu. Vi har skrivit på ett 12 månaders hyreskontrakt men vi hoppas kunna bryta det efter ett halvår då vårt hus ute i Jacks Point borde stå färdigt.


953_2800495_180215084710_3504

953_2800495_150115011056_7210

rs_953_2800495_150115010812_2761

Vår tomt i Jacks Point. Cirka 10-12 minuters bilfärd från där vi bor nu. Vi flyttar alltså steg för steg allt längre från centrala Queenstown men det ska bara bli skönt! Det enda vi möjligtvis kommer sakna är att ha nära till Skyline och downhillcyklingen, nu kommer vi få planera vår cykling lite mer men fördelarna är så många fler. Allra härligast kommer det bli att ha sol från morgon till kväll, det har vi inte där vi bor nu (men däremot har vi en fantastisk sjöutsikt – den kommer jag sakna). Och äntligen kommer vi ha en tomt där barnen kan leka utomhus! Det kommer även vara himla bra med en stor lekplats bara några hundra meter bort. För att inte nämna golfrestaurangen som serverar både frukost, lunch och middag och har cafe-verksamhet däremellan.

Jag längtar så tills vårt hus är färdigt och vi får flytta in här!

IMG_2746

Kommentera

