Amazing place

Imorse var hela familjen i Arrowtown på bio och såg australiensiska filmen Blinky Bill. Den var faktiskt rätt mysig (även om jag inte är nåt större fan av tecknat), och båda barnen gillade den men den var lite i längsta laget. Åtminstone för A som fick lite myror i brallan mot slutet. Tur att dom är så vana att sitta fast på flygplan he he, A la sej ner i biostolen som hon brukar göra i flygstolen när hon blir trött. Och C sov en stund han med…

Efter bion så tog vi med barnen till lekparken för att dom skulle få rasa av sej lite och sen åt vi lunch på Walnut Cottage, ett trädgårds-cafe halvvägs hem. På alla våra stammis-ställen (både affärer och caféer och restauranger) undrar dom var vi varit hela vintern, det är ju lite kul att vi varit saknade 😉 Det är tydligt att Queenstown är en typisk turistort, de allra flesta kommer och går och stan är i ständig rörelse och förändring. Det har både sina för- och nackdelar förstås!

Det här året har det byggts enorm mycket nytt runtomkring Queenstown, både bostäder och kommersiella byggnader; staden bara växer och växer. Det ska bli så härligt att få fler mataffärer och butiker men samtidigt kan jag sakna den där lugna perioden mellan högsäsongerna vinter och sommar. Nu kryllar det av turister året runt!

Men tillbaka till vår dag; när C åkte iväg för att träffa en terapeut (äntligen fick han en tid!) så var barnen och jag hemma en stund, jag röjde undan och tvättade och sen åkte vi iväg till Jardines Park. Det är ett natur-reservat som har allt från bmx-bana, vackra promenadleder till en stor lekpark (och tennisbana!). Där hängde vi i nära två timmar och när vi kom hem hade C grillat. Väldigt skönt att slippa tänka på middag för en gångs skull!

Och hur gick det hos terapeuten då, jo jag måste säga att C kom hem och lät mer positiv och energisk än han gjort på länge. Han ska dit igen på måndag så kanske kanske kan detta hjälpa honom i rätt riktning. Jag hoppas det.

När jag och barnen satt på en parkbänk och tittade ut över sjön och bergen kunde jag inte låta bli att säga högt, ”Vilken otroligt vacker plats vi bor på”. Barnen instämde dom med.

IMG_2914


  

2 reaktioner till “Amazing place

  1. Hej! Jag är ny läsare här och ville bara passa på att kommentera. Var benhård nu på att maken din ska gå i terapi! Du kan stötta och vara snäll men du är INTE hans psykolog och ska inte ta den rollen. Hans dåliga mående får inte gå ut över dig och dra ner dig. När man lever med någon som inte mår bra är det lätt att man av välvilja går in och stöttar och hjälper till och peppar och har sig och det är OK till en viss del men mår personen dåligt nog behövs professionell hjälp. Dina poster den senaste tiden verkar så ledsna och så dränerade på energi och därför är det superviktigt att du också drar en gräns. Din make kommer absolut kunna reda upp det här med sin terapeut så oroa dig inte och låt terapeuten ta över nu.

    Stor kram från mig! Hoppas du inte tar illa upp över vad jag skrivit 🙂

    1. Tack Jo! Du har så rätt. Min energi börjar ta slut och dränerad är precis vad jag känt mej den senaste tiden… Nu har han äntligen fått börjat gå i terapi (det tog sin tid att få remiss osv från läkare). Jag tycker att det märks skillnad redan bara efter en session! Så japp, jag ska försöka lämna över till proffsen nu 😉 Kram

Kommentera

