Celebration!

Jag känner att varje vecka vi tar oss igenom är värt ett firande! Idag är det fredag igen, och det har med andra ord gått tre veckor sen vi landade på Nya Zeeland. Det har varit tre tuffa veckor men det blir hela tiden lite lättare tycker jag. Framförallt de senaste två dagarna har jag märkt en stor skillnad på C. Han har mera ork och är mer positiv än på länge.

Kanske har det även hjälpt att jag (precis som ni fina läsare påminde om!) tagit extra hand om mej själv, gått på yoga flera gånger i veckan och träffat vänner – gjort saker som är viktigt för mej. Det har gett mej mera kraft att orka med allting hemma.

Idag på eftermiddagen var jag iväg och cyklade downhill uppe i Skyline (efter att C gjort samma sak), jag gjorde 4 runs och hade riktigt roligt under tiden. Ett bra tecken på att även jag börjar släppa all oro och deppighet jag gått och burit på…

Nu är det movie-tajm som gäller här! Godis och film 🙂

Våren är här och det med full blom! Alla blossom-trees överallt runtomkring QT är så himla vackra 🙂

  

4 reaktioner till “Celebration!

  1. Härligt att höra att det känns lite bättre! :)) BRA att du gör saker som du mår bra a, det gör gott för er alla. Har aldrig yoga (!!) men nu blir jag inspirerad att testa…

    1. Testa!! Men kom ihåg att ge det tid, jag gick i perioder till och från under flera år innan jag verkligen fastnade. Men nu är jag helt såld! Ladda gärna ner appen Yoga Studio för enkla klasser på 5-30 min som du kan göra hemma 🙂

  2. Ja, vad fint att det går åt rätt håll och att du tar hand om dig själv! Och härligt med vår 🙂 Här singlar löven ner och imorse var det -1 gr, brrr… Fina höstfärger att njuta av, men mörkret är tungt :-/ Då är det härligt att få bli lite varm av dina fina NZ-bilder 🙂

    1. Ja det är underbart med ljusare tider, både hemma och vädermässigt 🙂 -1 huh det låter kallt. Men du får varva kyliga promenader med att mysa ordentligt med tända ljus, mycket te och varma filtar inomhus!

Kommentera

