Att ta sej tid

Är verkligen ett måste, både när det gäller träning och att träffa vänner. Två saker som får mej att må så bra, men jag ibland åsidosätter. Kanske främst det sistnämnda. Veckan som varit har jag verkligen maxat på alla plan ha ha. Klämt in flera träffar med vänner och även hunnit med att träna regelbundet. Samtidigt som det har varit fullt upp med barnens aktiviteter, skola och allt annat runtomkring som är just nu. Fullt upp från morgon till kväll varenda dag har det varit… Och då jobbar jag ju inte ens halvtid!

Heltidsarbetande eller hemmamamma, att träna så tidigt som möjligt är oftast lösningen för mej. Eller sent, precis innan middag eller när barnen somnat. Idag hann jag med både och (hör knappast till vanligheterna men C var ledig), en yoga klass vid 7.30 (lördagsmorgnar är av förklarliga skäl allra lugnast på Sherwood) med min vän T som aldrig testat yoga förut. Hon gillade det jättemycket, kul! Förhoppningsvis kan det bli lite av en rutin. Att träna med vänner är perfekt tycker jag, just yoga kan man ju inte prata med varann under tiden men det är ändå trevligt att ses för en pratstund före och efter klassen.

Men ibland kan det såklart vara väldigt skönt att träna själv också. Något jag gjorde idag på eftermiddagen. Det blev min XC-cykel fick komma ut och luftas den här gången. Jag cyklade 16 km i varierande terräng, en runda på sammanlagt 55 minuter (med en stunds vätskepaus på en bänk). Underbart – och jag var så nöjd när jag kom hem!

Men imorgon är det jag som längtar efter en sovmorgon… veckans enda numera.

Vad har ni gjort idag? Och vad är planerna för resten av helgen? 🙂

IMG_3042

IMG_3048

2 reaktioner till “Att ta sej tid

  1. Visst är det så, prioritera tiden med det man tycker allra bäst om, och känns viktigast. Inte så lätt jämt men man får göra det på bästa sätt. Skönt att du har haft en bra vecka! Håller tummarna att L kryar på sig snabbt och kan åka på utflykten. Du får berätta om föreläsningen, verkar så intressant! Har njutit av sol och värme här i norra Sverige, 15 grader och bli himmel är som du vet ovanligt den här tiden. Naturen ger styrka och lugn. Hoppas C mår bättre och att ni sakta men säkert är på rätt spår. Kram /Kan du inte köra en frågestund snart?

    1. Hej Åsa! Tack för dina förslag! Ett inlägg om föreläsningen kommer de närmsta dagarna, förhoppningsvis redan ikväll 😊 Låter som en fantastiskt fin höst-helg, hoppas ni får njuta av fler såna dagar! Kram

Kommentera

