A Good Day

Idag tog vi med barnen ner till Shotover River där det finns en sandgrop man kan köra motocross i. Jag har aldrig varit där tidigare men banan var faktiskt över förväntan och alldeles perfekt för L! Jag och C har sålt våra motocross-hojar och ännu har vi inte skaffat några nya så det blir själviskt nog inte av att vi kör hela vägen till Cromwell bara för att L ska få köra på mini-banan där. Det är ett för stort projekt som tar en hel dag och varken jag eller C är ju några fan av att bara stå på sidan av, inte när det gäller moto x iaf. En dag blir det säkert så om (när?) L vill börja tävla men än så länge är ju höjdpunkten att vi kan ha det som en familjeaktivitet.

Hursomhelst, nu har vi ett ställe där L kan köra cross – mindre än 8 minuters bilfärd från där vi bor. Lite skillnad från 45 minuter som det tar att åka till Cromwell.

A roade sej med att jaga L med sin cykel men det blev hon förståeligt nog snart trött på, då kastades det sten i floden istället! Imorgon har jag planerat att ta med hela familjen på en hajk utåt 7 Mile. Jag hoppas att det blir lika fint imorgon som det varit idag!

IMG_3279 IMG_3284 IMG_3290 IMG_3295 IMG_3320 IMG_3310IMG_3329

Kommentera

