Snabba vändningar

Om det är något jag lärt mej de här senaste veckorna så är det att en persons ångest/OCD/sinnesstämning kan ta oerhört snabba vändningar. Gissa om jag blev förvånad när C kommer hem från farmen idag och mår hyfsat bra och hans föräldrar säger att han varit ”sej själv” hela dagen, jobbat på och inte pratat nånting om att känna sej trött eller sjuk. Samtidigt som jag mått riktigt dåligt här uppe i Queenstown, och spenderat dagen med att prata i telefon med läkare och mental health professionals för att försöka komma fram till en plan om vad som bör ske härnäst. Gråtit jag vet inte hur många gånger. Och så kommer han hem och mår bra?! Jag blev ju såklart lättad men samtidigt så ska det ju inte vara så att jag går ner mej helt i jakten på att fixa C. Så att han plötsligt mår bra medan jag mår sämre än nånsin.

Vet ni hur trött jag är på att konstant ha C:s hälsa och välmående i huvudet? Så jävla less. Jag gick iväg på yoga och det var helt underbart att bara få stänga av, och gå in i mej själv helt och fullt och släppa alla andra tankar. Under avslappningen somnade jag nästan och promenaden hem tog dubbelt så lång tid! Precis vad jag behövde.

Jag hoppas att ni förstår att det sista jag är ute efter är ”tyck-synd-om-mej” sympati, det är inte synd om mej även om det är förbannat tufft och jobbigt stundtals. Bloggen har blivit min ventil och det är mycket möjligt att jag kanske delat med mej för mycket ibland och blivit lite väl privat, jag vet inte. Samtidigt skulle jag inte kunna skriva ett enda ord just nu om jag skulle låtsas som att allt var guld och gröna skogar. Jag är världens sämsta på att ljuga och dölja mina känslor, du kan läsa mej som en öppen bok. Därför har jag även valt att skriva som det är här i bloggen, rätt upp och ner bara. Annars skulle det nämligen vara helt tyst här inne. Det är såklart massor som jag INTE delar med mej av men jag verkar ha väldigt kloka läsare som förstår det. Tack för att ni finns! Era kommentarer och bryende hjälper otroligt mycket.

IMG_2553

En reaktion till “Snabba vändningar

Kommentera

