Dålig leverans

Jag gillar verkligen inte när bloggen blir såhär åsidosatt som den varit på sistone (även om jag har bra skäl), särskilt när ni är så många som troget tittar in här. Det kommer att bli bättring, I promise!

Vårt gamla hus är i stort sett färdigstädat och helt urplockat, mycket tack vare C:s föräldrar. Dom har varit helt fantastiska! Men nu längtar vi nog alla efter att få komma tillbaka in i våra rutiner igen, dom också vet jag. Imorgon flyger dom hem till New Plymouth men dom kommer ner till Queenstown igen redan den 19:e December. Och då är ju även min pappa här, det längtar jag så efter!

Vi har kommit i ordning ännu lite till nu och det är många grejer jag verkligen gillar med det här huset. Samt en hel del som kunde vara bättre, men det är saker vi kan stå ut med under en period… Hoppas jag! Tydligen har hyresgästerna under fått notis om att dom ska vara utflyttade den 14:e December, och ägaren kommer istället vara här till och från under sommaren. Hon erbjöd att sänka hyran med 200 dollar i månaden som en kompensation för att vi inte blev informerade av QAC att huset hade en (bebodd) lägenhet på bottenvåningen. En sänkning vi kommer tacka ja till!

Men att bo här under vinterhalvåret vill jag INTE, det finns nämligen ingen värme installerad på övervåningen förutom en eldstad. När vi eldar blir det visserligen ”toasty warm” men inte inne i sovrummen och på morgnarna är det såå kallt – och det är ju typ försommar nu… I garaget (av alla ställen!) och på nedervåningen däremot så finns det heat pumps. Så pappa, du kommer inte frysa 🙂

Jag och mina älsklingar nere vid Frankton Lake för ett par veckor sen. Jag hoppas på att det vädret kommer tillbaka snart. Just nu snöar det uppe i bergen!

IMG_2882

Kommentera

