Good Night

Jag älskar solnedgångarna här. De var ju minst lika vackra från vårt förra hus men det känns liksom spännande att få uppleva en ny vinkel av dem.

Imorgon är C:s gastroskopi-undersökning. Förhoppningsvis blir det slutet av det här kapitlet. Visar gastroskopin ingenting onormalt så har C:s doktor satt ett stopp för fler undersökningar eller tester. Det med C:s bästa i åtanke såklart. Jag tycker det låter väldigt sunt.

Önska oss lycka till imorgon!

5 reaktioner till “Good Night

  1. Hoppas att gastroskopin går bra och visar att allt är bra! Tycker ni verkar ha en väldigt förnuftig läkare, ibland är det bra om någon utomstående är den som sätter stopp och förhoppningsvis kan det ge C ett lugn att inte ha fler undersökningar att oroa sig för heller. För jag tror det i sig kan orsaka stress, vet åtminstone att jag själv kan oroa mig rejält även om jag bara ska på en rutinundersökning tex. Kram

    1. Så himla sant C. Precis så var det för C. Varje ny undersökning som bokades in för att stilla hans oro, ökade istället bara på stressen och fick honom att må sämre. Så det är så otroligt skönt att läkaren till sist sa att ”nu räcker det”. På ett vänligt och respektfullt sätt såklart. Stor kram!

  2. Det finns läkare som inte låter en komma på undersökningar då det verkligen behövs, men å andra sidan att göra så här i C:s fall tror jag verkligen är jättebra då det snarare bara verkar bygga på hans stress. Och då det inte verkar finnas några fysiska fel är det ju alltid en sak att bocka av och säga att läget är ”lugnt” 🙂
    Önskar er lycka till och skickar en stor kram till dig!

    1. Tack Stina! Ja jag tror verkligen att faktumet att läkaren sa nej till mer ”sökande efter sjukdom” hjälpte C att släppa oron. Det krävdes att någon annan satte stopp för att han skulle kunna börja fokusera på annat! Kramar

Kommentera

