On the way to School

Imorse såg vi väldigt många spännande saker på väg till L:s skola. Ett vilset and-par som låg och vilade på gruset vid vår infart, en siameskatt på en släpkärra samt två väldigt omaka hundar som sprang ifatt med L och A.

Idag ska L:s klass på konstutflykt till Hilton Hotel. Dom behövde föräldra-hjälp och jag hade väldigt gärna ställt upp men inga pre-schoolers fick följa med, och C är nere på farmen. Så med andra ord, jag och A är hemma. I eftermiddag har L simskola och A ska få bada hon med men innan dess har jag en del att greja med här hemma. Jag ska skriva program inför morgondagens Boot Camp, annonsera babygrejer på Trade Me (NZ motsvarighet till Blocket) och kanske hinner jag även med att baka dessa godingar.

Jag gillar verkligen inte att hålla på att sälja grejer online, jag tycker bara det är omständigt och tidskrävande men den här gången har vi så många saker som behöver ett nytt hem och jag kan inte förmå mej att skänka bort allt. Det handlar om stora dyra grejer som spjälsäng, två barnbilstolar, babysitter, elektriska leksaker i nyskick osv. Jag har redan skänkt en massa kläder och ett skötbord till Plunket men resten vill jag ha nånting för. Även vagnen borde vi väl titta på att sälja så småningom…

Men jag har lite svårt att göra mej av med ALLA babygrejer på en gång. Det känns så himla definitivt. Jag är absolut inte sugen på ett barn till i nuläget. Samtidigt så vet man ju aldrig… Tänk om vi om två år plötsligt bestämmer oss för en liten bebis och så har vi gjort oss av med precis allt. Skulle väl iof inte vara hela världen. Särskilt inte om jag lyckas göra mej en hacka på alla begagnade grejer nu 😉

Hur tänker ni där ute som har babysaker som era barn växt ur, spar ni för ett eventuellt syskon eller gör ni er av med grejerna så snart de är urvuxna?


  

En reaktion till “On the way to School

  1. Bort med allt:-) Är glad för allt jag får göra mig av med, särskilt de stora platskrävande bebissakerna (men så bor vi också ganska liter) om jag nu ångrar mig och önskar ett till barn får vi köpa nytt:-)

Kommentera

