Inte som jag tänkt mej…

L vaknade rosslig imorse och jag hade redan bestämt igårkväll att han skulle få vara hemma från skolan och ha en ”återhämtningsdag”. Dock så hade A trampolining imorse som hon sett fram emot hela veckan så jag tog med mej L dit men vi hade kommit överens om att han bara skulle sitta vid sidan av med sin iPad och sen bli hämtad av C.

Det blev inte riktigt så… När vi kom dit så var vi dom enda som var där, iPaden visade sej var urladdad och C kunde inte komma ifrån och hämta som han sagt. Så L fick hoppa han med. Hmmm. Hemma från skolan men pigg nog att hoppa trampolin? Det kändes kanske inte helt okej men samtidigt kunde en sån här dag inte komma lägligare. L har varit så trött på sistone, de senaste veckorna har varit superintensiva för honom. Att gå från tre morgnar på förskola där det mest är lek till att gå i skolan 6 timmar om dagen, fem dagar i veckan är en STOR förändring för en fem-åring. Så kanske var det just att hoppa studsmatta han behövde mest av allt idag!  Nu sitter barnen i soffan framför en film med varsin skål fredagsgodis, och jag passar på att dricka en kaffe och blogga i sovrummet.

Jag sov fruktansvärt dåligt i natt typiskt nog, så vi får se hur pigg jag är ikväll. En snabb tupplur vore fantastiskt men frågan är om det är möjligt med A som kommer inspringande här och tjatar om något varannan minut ha ha. Hon har en riktig mammig period just nu när hon vill vara nära mej och ha min fulla uppmärksamhet alla vakna timmar. Gärna på natten också förresten. En övergående period som allt annat men jag måste erkänna att det är aaaaningens jobbigt stundtals.

Mina hjärtan in action idag:


  
  
  

En reaktion till “Inte som jag tänkt mej…

Kommentera

