Our Saturday

Utekvällen igår blev lyckad och varade alldeles lagom länge, vi åt en god middag och tog ett par drinkar på en bar sen var vi nöjda! Vi var hemma vid midnatt. Och tur var väl det för våra ”väckarklockor” väckte oss redan 06.30. Vi har haft en soft lördag idag, jag tog med barnen till Remarkable Market i förmiddags där dom fick hoppa av sej lite överskottsenergi på ett bouncy castle och jag strosade runt och tittade lite bland alla marknadsstånd. Jag hittade en underbar coffee-coconut scrub som jag hade köpt om jag hade haft tillräckligt med kontanter på mej. Det är det enda minuset med marknaden, de flesta ställena tar bara cash – något jag sällan har. Nästa gång måste jag komma ihåg att ta ut pengar innan! Istället köpte jag en färskpressad ”liver cleansing” juice, väldigt passande just idag 🙂

När det närmade sej lunchdags fick jag världens hamburgesug, något som händer ytterst sällan och då måste man ju lyssna på kroppen 😉 Vi styrde kosan mot Novotel där dom serverar riktigt goda ”Kiwi burgare”. Barnen beställde pasta och in kom två alldeles för stora tallrikar med mat. Dom åt upp halva var så dom hade gott och väl klarat sej på en tallrik. Jag tycker sånt där är så svårt, beställer man en barnportion för barnen att dela på så får jag ofta känslan att personalen tycker man är snål. Men vad är vitsen att slösa massa mat?! Samt pengar såklart. Samma sak med dryck, får barnen juice så beställer jag en juice och fast två glas. Och försöker strunta i om jag verkar snål. För det är ju inte anledningen. Känns bara så så onödigt att lämna kvar en massa mat och dryck. Hur gör ni om ni äter ute med era barn?

IMG_3288

Kommentera

