Monday Morning

…Och fortfarande inte mycket till röst. Men det har blivit bättre än igår tycker jag fast det gör ont när jag hostar. Kan viska/prata tyst idag. Men jag märker direkt om jag pratar för mycket, då blir rösten sämre igen. Så det är nog bara att ställa in mina två Boot Camp klasser imorgon. Så trist! Men jag vill ju bli bra så fort som möjligt och då gäller det att lyssna på kroppen. Hur svårt det än kan vara ibland! Särskilt när jag känner mej pigg i övrigt.

Jag gick med barnen till skolan imorse och på vägen tillbaka stannade jag och A till vid lekplatsen som ligger halvvägs hem. Det ser ut att bli en riktigt fin dag idag, och för en gångs skull blåser det inte storm som det gjort de senaste dagarna. Oktober/November är de blåsigaste månaderna i Queenstown (hela NZ?). Det är inga små pust-vindar vi pratar om, utan det blåser full STORM, träd går av och stora grenar kommer flygandes. Man går helst inte ut med andra ord!

Nu ska jag göra en kaffe. Läste nämligen precis att kaffe, tvärtemot från vad jag tidigare trott, kan vara bra för halsont(!). Förutsatt att du inte har influensa. Blev så glad när jag såg det, en perfekt krämig latte är nämligen en av dagens små njutningstillfällen för mej.

IMG_3305





Kommentera

